Mazda zamierza powrócić do produkowania sportowego coupe z silnikiem Wankla. Firma przygotowała już koncept, który zaliczył debiut na Salonie Samochodowym w Tokio. Auto wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne SKYACTIV oraz zostało oparte o projekt nadwozia zgodny z zasadami filozofii dynamicznej formy i przełamywania stereotypów. Sylwetka jest bardzo agresywna oraz aerodynamiczna, i właśnie takiej karoserii należy się spodziewać w modelu seryjnym.
Zobacz: TEST nowa Mazda 6 2.5 AT SkyPassion: japoński wzór sedana
Inżynierowie Mazdy nie rezygnują z rozwijania silnika Wankla. Mazda wciąż podąża własną, niezależną ścieżką i wytrwale kontynuuje badania nad technologią napędową, której podstawą jest silnik z tłokiem obrotowym. Taka jednostka nowej generacji oznaczona nazwą SKYACTIV-R, pojawi się już w nowym seryjnie wytwarzanym aucie sportowym z napędem przekazywanym tradycyjnie na tylną oś. Czekamy!