Nawet Mazda musi czasem pójść "z prądem". W tym przypadku - dosłownie. Japończycy zaprezentowali model MX-30, który napędzany jest energią elektryczną, ma wymiary prawie identyczne, jak spalinowa Mazda CX-30 (długość 4395 mm, szerokość 1795 mm, wysokość 1570 mm) i... tylne drzwi otwierane tak jak te w RX-8.
Pisaliśmy również: Nowa Mazda? koniecznie SUV! Te modele pokochali Polacy
Producent deklaruje, że na jednym ładowaniu Mazda przejedzie 200 km. To niezbyt imponujący zasięg, biorąc pod uwagę parametry, jakie oferują inne marki. W przyszłości ma się pojawić również wersja z range extenderem, ale nie wiadomo, kiedy dokładnie to będzie.
Japoński crossover ma niemal takie same wymiary jak CX-30. Wykorzystuje tę samą płytę podłogową, co skutkuje takim samym rozstawem osi (2655 mm) i zbliżoną stylistyką. Design auta jest wyrazisty i nieco bardziej odważny niż w przypadku konwencjonalnie napędzanych modeli. Nie znamy jeszcze szczegółowych danych technicznych i osiągów, ale wiemy już, że pojemność baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą wynosi 35,5 kWh, a moc silnika elektrycznego wynosi nieco ponad 140 KM.
Porównanie: Mazda 6 Sport Kombi 2 vs. Opel Insignia Sports Tourer
Dostawcą litowo-jonowych baterii jest Panasonic. Ogniwa objęte są 8-letnią gwarancją. W Polsce do każdej MX-30 dostaniemy ładowarkę wallbox firmy Enelion w cenie auta, dzięki której ładowanie od zera z domowego gniazdka zajmie niespełna 5 godzin. Dobrą wiadomością dla przedsiębiorców będzie polska cena Mazdy MX-30 - wynosi ona 149 990 zł brutto w bogato wyposażonej wersji First Edition, a więc mieści się w wymaganiach państwowych dopłat w planowanym programie wspierania elektromobilności.
Czy wspomniane zalety, w połączeniu z niebanalną stylistyką wynagrodzą niewielki zasięg? Przekonamy się już niebawem. Auta będzie można kupić i serwisować w każdym autoryzowanym punkcie serwisowym Mazdy w Polsce, a pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do nas w połowie 2020 roku.
Polecamy: Tak zmieniła się Mazda 3 Sedan. Nowa Mazda 3 Sedan Skyactive-G 2.0 122 KM AT6 Hikari - TEST, OPINIA
Wersja MX-30 First Edition będzie wyposażona m.in. w :matrycowe reflektory LED, cyfrowe zegary, system Mazda Connect, nawigację satelitarną, sterowanie HMI, automatyczną klimatyzację z ekranem dotykowym, wyświetlacz HUD na szybie, kontrolę martwego pola ze wspomaganiem pasa, przyciemniane szyby, aluminiowe obręcze kół 18", elektryczną regulację fotela kierowcy.