Usterka nie jest błaha. Jak się okazuje, w czasie produkcji auta, na styki elektryczne wewnątrz włącznika zapłonu została nałożona zbyt duża ilość smaru. To jeszcze nie problem – zagrożenie pojawia się, gdy z upływem czasu smar zaczyna się zwęglać i zmniejszać swoje właściwości izolacyjne.
Zobacz też: Mazda 3 z nowym silnikiem SKYACTIV-D 1.5
Styki zapłonu w takim wypadku mogą przewodzić prąd elektryczny, wydzielać ciepło, a co za tym idzie, wywołać pożar. Grozi on samochodom wyprodukowanym zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Japonii w latach 1989 – 2002.
Na rynku polskim usterka ma miejsce w 4729 egzemplarzach. Autoryzowane Stacje Obsługi zajmą się nawet samochodami zakupionymi poza oficjalną siecią sprzedaży. Lista obejmuje takie auta jak:
323/323F – modele BG, BA, BB, BC, CB
626/MX-6 modele GE, GF
121 – model DB
Demio – model DW
MX-3 - model EC
MPV – model LV
929 – model HD
Pełna lista zagrożonych samochodów (wraz z numerami VIN) dostępna jest na stronie UOKiK.