Mercedes-AMG prezentuje całkowicie nowy, podstawowy model linii AMG. Do napędu służy czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor połączono z napędem czterech kół 4MATIC i 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Konstrukcja wykorzystuje nową funkcją Slippery, zapewniającą odpowiednią trakcję na śliskiej nawierzchni. Auto legitymuje się wydajnością na poziomie samochodu sportowego o czym świadczy przyspieszenie od 0 do 100 km trwające 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent informuje o średnim zużyciu paliwa paliwa na poziomie 7,4-7,3 l/100 km oraz emisji CO2 169-167 g/km.
Na liście ulepszeń względem typowej Klasy A widnieje przeprojektowane, sztywniejsze zawieszenie i mocniejsze hamulce adekwatne do mocy (tarcze z przodu 350 mm, z tyłu 330 mm). System rozwiązań AMG Ride Control korzysta z lekkich aluminiowych elementów zmniejszających masę nieresorowaną. W opcji pojawia się zmieniający charakter auta system Adaptive Damping Control z trzema trybami pracy.
Z wydajnością układu napędowego świetnie współgra projekt nadwozia. Specyficzny design z daleka informuje, że ma się do czynienia z gorącym kompaktem. I wcale nie chodzi tylko o ekstrawagancki żółty kolor. Łatwo dostrzec zderzak przedni z dużymi wlotami powietrza, charakterystyczną atrapę sportowego grilla, pokaźny układ wydechowy rozstawiony po obu stronach zderzaka wypełnionego dyfuzorem oraz duże skrzydło nad klapą bagażnika. W nadkola trafią do wyboru 19- lub 20-calowe obręcze kół.
W nowocześnie zaprojektowanej kabinie można liczyć na kilka zmian. Przede wszystkim pojawia się sportowa, spłaszczona kierownica AMG z wstawkami z alcantary oraz sportowy typ siedzeń ze zintegrowanymi zagłówkami. Opcjonalne będzie można wybrać bardziej rozbudowaną wersję siedzeń kubełkowych z linii Performance. Ponadto tak samo jak w dobrze wyposażonej Klasie A, w modelu AMG A35 można liczyć na elektroniczne wyświetlacze wpasowane w deskę rozdzielczą oraz zaawansowany interfejs samochodu MBUX, wprowadzający użytkownika w epokę cyfrową. Z autem można się komunikować za pomocą głosu, wydawać rozmaite polecenia, a także dowolnie konfigurować wygląd danych prezentowanych na ekranach.
Podrasowane AMG A35 to wciąż jeszcze nie najszybsza wersja w rodzinie. Za jakiś czas poznamy topowy wariant A45. Sprzedaż wersji A35 ma rozpocząć się już w październiku.