Osłona chłodnicy AMG z podwójną listwą, mocno wyrzeźbiony przedni zderzak oraz nowy tylny zderzak z dwiema okrągłymi końcówkami układu wydechowego zapewniają jeszcze bardziej wyrazisty wygląd, obok którego trudno przejść obojętnie. Zmieniła się osłona chłodnicy AMG, która została przedzielona podwójną listwą oraz mocno wyrzeźbiony przedni zderzak. Umieszczone po bokach kurtyny powietrzne pomagają w optymalnym prowadzeniu strumienia powietrza. Tył sprawia bardziej sportowe wrażenie a spod zderzaka odważnie wystają dwie okrągłe końcówki wydechu. Spojler na pokrywie bagażnika jest lakierowany na kolor karoserii. Opcjonalny pakiet stylistyczny AMG obejmuje bardziej ekspresyjny przedni spojler, szersze listwy progowe oraz czarne prowadnice powietrza w tylnym zderzaku.
Wnętrze
W kabinie pojawił się w pełni cyfrowy kokpit oraz nowa generacja kierownicy AMG. Ma bardziej sportowy design i poręczny kształt z wyraźnym wyprofilowaniem i spłaszczeniem dolnej części. Dopracowano także intuicyjność sterowania i jako nowość pojawiły się dotykowe panele Touch Control, służące do obsługi panelu wskaźników (lewy) i systemu multimedialnego (prawy) za pomocą ruchów opuszków palców.
Zobacz: Mercedes-Benz Klasy C z rozszerzonymi technologiami
Emblematów i akcentów przypominających, że mamy do czynienia z wersją AMG znajdziemy we wnętrzu sporo. Znajdziemy aluminiowe nakładki na pedały z gumowymi wypustkami, elementy ozdobne z wykończeniem inspirowanym lakierem fortepianowym oraz panele ze szczotkowanego aluminium, czarną podsufitkę, czerwone pasy bezpieczeństwa, a także czarną tapicerkę ze sztucznej skóry z czerwonymi przeszyciami.
Opcjonalne fotele AMG Performance zapewniają optymalne trzymanie boczne, a ich zintegrowane zagłówki podkreślają sportowy charakter kabiny. Boczne poduszki mogą być regulowane pneumatycznie. Po raz pierwszy fotele Performance w C 43 4MATIC oferują nie tylko opcję podgrzewania, ale także trzystopniową wentylację.
Serce w rytmie AMG
Trzylitrowa jednostka V6 biturbo generuje moc 390 KM. W zestawieniu z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC z preferencją tylnej osi C 43 łączy wysoką dynamikę jazdy i zwinność z komfortem na dalekich trasach. Jej wydajność to między innymi zasługa zastosowania dwóch osobnych, dużych turbosprężarek (maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 1,1 bara).
Zobacz TEST: Mercedes-Benz E220d - pojemna błyskotka
Inteligentny napęd
Standardowo montowany napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną osią w proporcji 31:69. Taka konfiguracja pozwala uzyskać wysoką dynamikę jazdy, a jednocześnie zapewnia optymalną przyczepność podczas przyspieszania.
Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywnym systemem tłumienia łączy sportowe wrażenia z jazdy z komfortem. W jego konstrukcji wykorzystano czterodrążkową oś przednią oraz wielowahaczową oś tylną. Adaptacyjne resorowanie należy do standardowego wyposażenia C 43 4MATIC. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie sterowany system reguluje tłumienie każdego z kół zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy. Kierowca może wybierać pomiędzy trzema różnymi charakterystykami tłumienia: komfortową (Comfort), sportową (Sport) lub bardzo sportową (Sport+).
Rejestracja osiągnięć
Niczym wirtualny inżynier wyścigowy, aplikacja AMG TRACK PACE rejestruje dane podczas jazdy na torach. Po uruchomieniu 10 razy na sekundę rejestruje dane pojazdu. Wyświetla czasy okrążeń oraz różnice względem czasu odniesienia. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy. Aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń oraz opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h). Dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany. Oprócz danych GPS bierze pod uwagę informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół). Dane z aplikacji pojawiają się na ekranie multimediów, panelu wskaźników i na wyświetlaczu przeziernym. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, np. Nürburgringu, ale można dodawać też własne obiekty.
Mercedes-AMG C 43 4MATIC - dane techniczne:
.
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna | Mercedes-AMG C 43 4MATIC Kombi | |
Silnik | 3.0 V6 biturbo | 3.0 V6 biturbo |
Pojemność skokowa | 2996 ccm | 2996 ccm |
Moc maks. | 287 kW (390 KM) przy 6100 obr./min | 287 kW (390 KM) przy 6100 obr./min |
Maksymalny moment obr. | 520 Nm przy 2500-5000 obr./min | 520 Nm przy 2500-5000 obr./min |
Układ napędowy | Napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC z dystrybucją momentu obrotowego z preferencją tylnej osi | Napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC z dystrybucją momentu obrotowego z preferencją tylnej osi |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Średnie zużycie paliwa | 9,1-9,3 l/100 km | 9,4-9,6 l/100 km |
Średnie emisje CO2 | 209-213 g/km | 214-220 g/km |
Klasa efektywności | F | F |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,7 s | 4,8 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h | 250 km/h |