W porównaniu do klasycznego Mercedesa klasy C Coupe, o którym możecie poczytaj klikając poniższy link, C63 AMG uzyskało przede wszystkim mocniejszy silnik i usportowiony wygląd. Zaczynając od tego drugiego, w oczy rzuca się zmieniony przedni zderzak, inny też z tyłu, który ma zintegrowane cztery końcówki układu wydechowego i niewielki dyfuzor, a tu i ówdzie są karbonowe wstawki. Tak jak w przypadku słabszych odmian C Coupe, auto wygląda na skrzyżowanie przodu z klasy C, z lekko poprawionym stylistycznie tyłem od klasy S Coupe.
Kliknij: Debiutuje Mercedes klasy C Coupe: mniejszy brat Mercedesa S Coupe?
Do napędu Mercedesa-AMG C63 AMG Coupe posłuży znane V8 o pojemności 4 l z podwójnym turbodoładowaniem. W wersji C63 AMG Coupe oferuje on 474 KM (349 kW) i 650 Nm momentu obrotowego. Pierwsze 100 km/h osiągane jest po 4 sek., a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h - na życzenie klienta podnoszona jest do 290 km/h.
Komu mało mocy, może zdecydować się na odmianę C63 S AMG Coupe. W tej konfiguracji, z tego samego silnika osiągane jest już 510 KM (375 kW) i 700 Nm. Dzięki dodatkowej partii mocy (o 26 KM i 50 Nm więcej) przyspieszenie trwa o 0,1 sek. krócej. Prędkość maksymalna pozostaje taka sama - 250 km/h standardowo i 290 km/h na życzenie klienta.
Zobacz: TEST Mercedes Klasy C Kombi C180 7G-Tronic: luksus w powiększonym wydaniu
Przy modyfikacjach mocy oraz stylistyki, specjaliści od AMG nie zapomnieli o zmianach w zawieszeniu i hamulcach. Pierwsza część została obniżona i utwardzona, druga ma powiększone tarcze i wzmocnione klocki przez co ma większą skuteczność.
Mercedes-AMG C63 AMG Coupe zadebiutuje razem ze słabszymi odmianami C Coupe, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie - w połowie września 2015.