Pierwsza pikantna wersja nowej Klasy E pojawi się w europejskich salonach sprzedaży pod koniec 2016 roku, ale producent ujawnił kilka szczegółów technicznych tego auta. Wiadomo, że pod maskę nowego E43 trafi podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności trzech litrów. Moc 384 KM i maksymalny moment obrotowy równy 520 Nm przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej skrzyni i systemu 4Matic, który rozdziela napęd w stosunku 31:69. Mercedes-AMG E43 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,6 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.
Zobacz też: 2016 Merceses-Benz Klasy E – nowy hipersedan
Standardowo auto jest wyposażone w 19 calowe felgi AMG polakierowane czarnym lakierem z połyskiem. Na liście wyposażenia dodatkowego pojawią się też 20 calowe felgi, z dwukolorowym wykończeniem. Za zatrzymywanie pojazdu odpowiadają tarcze hamulcowe, które z przodu mają rozmiar 360 x 36 mm, a z tyłu 360 x 24 mm.
Auto będzie też wyposażone w system Air Body Control, który za pomocą pneumatyki daje możliwość regulowania nastawów zawieszenia. Do wyboru są trzy tryby: Comfort, Sport i Sport Plus.
Klasę E AMG będzie można zobaczyć na żywo na Auto Show w Nowym Jorku w marcu 2016 roku, a wersja przeznaczona na rynek w USA pojawi się dopiero w 2017 roku.