Inżynierowie z AMG ubrali model GLC w specjalny pakiet wizualny, dostosowany do możliwości jezdnych średniej wielkości SUV-a z mocnym silnikiem pod maską. Masywne nadwozie z widocznymi osłonami na nadkolach i pod zderzakami, prezentuje się bardzo dynamicznie. Design utrzymany w typowym kodzie stylistycznym aktualnych Mercedesów, otrzymał charakterny zderzak przedni z wyrazistymi wlotami powietrza, czy inaczej wymodelowany zderzak tylny z wyprowadzonymi po obu stronach podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Uzupełnieniem strony wizualnej są 20-calowe obręcze kół.
Zobacz: Mercedes-Benz GLC w polskim CENNIKU od 173 500 zł
Pod maską Mercedesa-AMG GLC43 pracuje benzynowy motor 3.0 V6 bi-turbo, generujący moc 367 KM (przy 5500-6000 obr./min.) i 520 Nm (przy 2500-4500 obr./min.). Siły te przekazuje na wszystkie cztery koła zautomatyzowana skrzynia biegów 9G-Tronic, w stosunku 31:69 z przewagą tylnej osi. Dzięki mechanizmowi AMG Performance 4MATIC, przyspieszenie ważącego 1845 kg pojazdu od 0 do 100 km/h, wynosi 4,9 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Samochód na wyposażeniu otrzymał układ AMG Ride Control wraz ze sportowym adaptacyjnym zawieszeniem. Kierowca może wybierać spośród pięciu trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual. Kolejny znowu układ AMG Dynamic Select pozwala na odpowiedni dobór nastawień skrzyni biegów, silnika i układu kierowniczego, dzięki trybom Comfort, Sport i Sport Plus.
Mercedes-AMG GLC43 ma pojawić się w sprzedaży w 4. kwartale 2016 roku.