Jedną z ważniejszych niespodzianek w nowym GLE 53 4MATIC+ jest jego nowatorski układ napędowy. Pod maską znajduje się rzędowy, 3-litrowy silnik hybrydowy z podwójnym doładowaniem połączony z kompresorem.
Dzięki temu, SUV generuje 435 KM i 520 Nm momentu obrotowego, ale w razie potrzeby silnik elektryczny może dorzucić 22 KM i 250 momentu. Takie rozwiązanie zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 5,3 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Elektryczny EQ Boost służy za silnik rozrusznika i znajduje się pomiędzy silnikiem spalinowym, a 9-stopniową automatyczną skrzynią. Silnik elektryczny nie tylko może dodać trochę mocy i momentu, ale też pomaga w wyeliminować tzw. "turbo lag", jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin. Cały układ zasila 48-woltowy układ elektryczny pojazdu.
Z silnikiem współpracuje 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów AMG Speedshift TCT i w pełni zmienny napęd AMG Performance 4MATIC+. Ten drugi nieustannie oblicza optymalny rozkład momentu obrotowego, pomagając poprawić przyczepność w każdych warunkach.
Mercedes-AMG wyposażył nowe GLE 53 4MATIC+ w swój inteligentny system zawieszenia pneumatycznego. Jak w innych modelach AMG, klienci mogą korzystać z trzech różnych ustawień zawieszenia; Comfort, Sport i Sport+. Dodatkowo pojawiły się tryb "Szlak" i "Piasek", które zaprojektowano z myślą o jeździe w terenie.
Układ zawieszenia pneumatycznego zawiera również samopoziomowanie na przedniej i tylnej osi, aby utrzymać stałą wysokość jazdy niezależnie od obciążenia pojazdu. Dzięki temu systemowi nadwozie pojazdu można podnieść nawet o 55 mm.
Wizualnie, GLE 53 4MATIC+ ma ostry i agresywny design, który obejmuje charakterystyczny dla modeli AMG grill Panamericana. Większość otworów umieszczonych z przodu jest fałszywych, ale nadają SUV-owi rasowości. Z tyłu natomiast zmieniono lekko dyfuzor i zamontowano okrągłe końcówki wydechu.
Nabywcy nowego GLE 53 AMG już w podstawowej wersji modelu zostaną ugoszczeni przez zmodyfikowany system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), całkowicie zelektryzowaną deskę rozdzielczą oraz dwa ogromne ekrany. W zestawie znajdzie się także sportowa kierownica AMG Performance wykończona czarną skóra Nappa i czerwonymi przeszyciami.
Ceny na Polskim rynku nie zostały jeszcze ogłoszone. Oficjalny debiut już 5 marca na Salonie Samochodowym w Genewie.