Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe łączy niespotykaną technikę samochodów sportowych z wysoką użytecznością na co dzień i imponującą przestronnością. Wraz z tym modelem Mercedes-AMG otwiera segment sportowych aut dla tych, którzy doznaniami z dynamicznej jazdy chcieliby dzielić się z rodziną i przyjaciółmi. Pojazd ten jest odpowiedzią Mercedesa na Porsche Panamerę, wyróżnia się ekspresyjnym designem i osiągami. Projekt nadwozia cechuje się wydłużoną maską, muskularną rzeźbą karoserii oraz nisko poprowadzoną linią dachu, podkreślającą sportowe geny czterodrzwiowego coupe. Drzwi nie mają okiennych ramek, a podnoszona klapa kufra ułatwia dostęp do sporej przestrzeni bagażowej.
We wnętrzu zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Za obsługę odpowiadają głównie dotykowe panele sterowania. Ciekawostką jest 8 przycisków z ekranami o wysokiej rozdzielczości na konsoli środkowej. Kokpit jest w pełni cyfrowy z panoramicznymi ekranami wpasowanymi w deskę. Oferta obejmuje mieszankę daleko idącej indywidualizacji i rozwiązań technicznych typowych dla aut sportowych i jest skoncentrowana na potrzebach wymagających klientów. Unikalna w tym segmencie oferta obejmuje na przykład trzy różne konfiguracje tylnej kanapy. Standardowo podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele. Przednie siedzenia są sportowe i zapewniają odpowiednie podparcie dla ciała podczas dynamicznej jazdy.
Cztery wersje
Otwierająca ofertę wersja GT 43 4MATIC+ wykorzystuje do napędu rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Jednostka ta generuje 367 KM oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem a przekładnią, i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągi z niskim zużyciem paliwa.
AMG GT 53 4MATIC+ napędza ten sam silnik 3.0 R6 z turbosprężarką i elektrycznym kompresorem co w wersji 43. W tym wypadku moc jest jednak wyższa i wynosi 435 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przekazuje ta sama błyskawicznie działająca przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Nie brakuje aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Od startu "setka" jest osiągana w 4,5 s, a prędkość maksymalna dochodzi do 285 km/h.
AMG GT 63 S 4MATIC+ kryje pod maską czterolitrowe V8 biturbo o abstrakcyjnej mocy 639 KM i aż 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego! Z widlastą ósemką łączona jest skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu rodzinnemu coupe zaledwie 3,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Ten topowy wariant standardowo oferuje dynamiczne mocowania silnika oraz dodatkowy program jazdy RACE z trybem Drift. Wersja bez "S-ki" w nazwie, czyli AMG GT 63 4MATIC+ ma ten sam motor, ale mniejszą moc –585 KM i 800 Nm. W tym wypadku auto 0-100 km/h osiąga w czasie 3,4 s oraz pojedzie maksymalnie z szybkością 310 km/h.
Wersje 6-cylindrowe korzystają z zawieszenia AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami i adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS (Adaptive Damping System). Zawieszenie wariantów V8 – AMG RIDE CONTROL+ – bazuje na wielokomorowym układzie pneumatycznym i również współpracuje z adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS. Do zwiększenia dynamiki jazdy przyczynia się także rozbudowana sieć wszystkich systemów oraz komponentów. Hamulce to wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy zapewniający imponująco krótkie drogi hamowania.
W przyszłości ofertę zasili hybryda bazująca na modelu 63 S, która będzie oznaczona kodem AMG GT 73 i odznaczać się ogromną mocą wynoszącą około 840 KM.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - polski cennik
wersja | cena |
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ | 430 500 zł |
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ | 530 000 zł |
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ | 736 500 zł |
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ | 793 500 zł |
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - dane techniczne
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ |
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ |
|
Silnik |
3.0 R6, turbosprężarka i elektryczny kompresor |
3.0 R6, turbosprężarka i elektryczny kompresor |
Pojemność skokowa |
2999 ccm |
2999 ccm |
Moc maks. |
320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min |
270 kW (367 KM) przy 5500-6100 obr./min |
Dodatkowa moc od EQ Boost |
16 kW (22 KM) |
16 kW (22 KM) |
Maks. moment obr. |
520 Nm przy 1800-5800 obr./min |
500 Nm at 1800-4500 obr./min |
Dod. moment obr. od EQ Boost |
250 Nm |
250 Nm |
Układ napędowy |
Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej |
Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej |
Przekładnia |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Średnie zużycie paliwa |
9,1-9,4 l/100 km* |
9,1-9,4 l/100 km* |
Średnie emisje CO2 |
209-215 g/km* |
209-215 g/km* |
Klasa efektywności |
D |
D |
Masa własna (DIN/EC) |
1970 kg**/2045 kg*** |
1965 kg**/2040 kg*** |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
4,5 s |
4,9 s |
Prędkość maksymalna |
285 km/h |
270 km/h |
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ |
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ |
|
Silnik |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny |
Pojemność skokowa |
3982 ccm |
3982 ccm |
Moc maks. |
470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min |
430 kW (585 KM) przy 5500-6500 obr./min |
Maksymalny moment obr. |
900 Nm przy 2500-4500 obr./min |
800 Nm przy 2350-5000 obr./min |
Układ napędowy |
Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej i trybem Drift |
Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem siły napędowej |
Przekładnia |
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Średnie zużycie paliwa |
11,3 l/100 km* |
11,1–11,2 l/100 km* |
Średnie emisje CO2 |
257 g/km* |
252–256 g/km* |
Klasa efektywności |
F |
F |
Masa własna (DIN/EC) |
2045 kg**/ 2120 kg*** |
2025 kg**/ 2100 kg*** |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
3,2 s |
3,4 s |
Prędkość maksymalna |
315 km/h |
310 km/h |
* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową – NEDC dla emisji CO2 (zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego EU 2017/1153). Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości.
** Masa własna zgodnie z DIN, bez kierowcy.
*** Masa własna zgodnie z EC, z kierowcą (75 kg).