Od 2006 r. Black Series jest synonimem modeli bardzo szczególnych, bezkompromisowo sportowych i o wyrazistym designie, które są najbardziej konsekwentne w przenoszeniu techniki ze świata motorsportu na otwarte drogi.
Black Series to także ekskluzywne produkty motoryzacyjne, budowane nie po to, by gromadzić kurz w garażach kolekcjonerów, ale do szybkiej jazdy po torze – choć są dopuszczone do ruchu drogowego. Tradycję najszybszych z rodziny kontynuuje nowy model AMG GT Black Series, czyli najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wyjechał z Affalterbach.
Do niedawna najmocniejsza odmiana seryjnego silnika V8 od AMG dysponowała mocą 639 KM i 900 Nm maks. momentu obrotowego. Jednostka ta znalazła swoje miejsce w modelu GT 4-Door Coupe 63 S 4MATIC+, który w chwili swojego debiutu był najmocniejszy w rodzinie. Te czasy już minęły, bowiem w gamie pojawił się prawdziwy twardziel.
Zobacz: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio. Jeszcze więcej stylu i technologii w sportowym nadwoziu
Mercedes-AMG GT Black Series również jest napędzany 4-litrowym V8, jednak po licznych modyfikacjach silnika inżynierowie AMG zdołali "wycisnąć" z niego moc 730 KM (przy 6700-6900 obr./min.) i 800 Nm (przy 2000-6000 obr./min.). Serce nowego rozrabiaki współpracuje z zamontowaną na tylnej osi 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, która przekazuje całą moc na tylne koła. Tym sposobem sprint od 0 do 100 km/h wynosi 3,2 sekundy, zaś sprint od 0 do 200 km/h jedyne 9 sekund. Prędkość maksymalna w tym wydaniu to 325 km/h.
Inspirowany wyścigami
Nowego GT Black Series wyróżnia zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylacja nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji. Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie.
Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu. Lekkie, a zarazem wytrzymałe wsporniki skrzydła mają czarny kolor i matowe wykończenie. Ich design czerpie z wyników rozlicznych symulacji i poprawia efektywność aerodynamiczną.
Przeczytaj także: Debiutuje Mercedes-AMG GT4! Torowy potwór doczekał się nowego wcielenia
Kolejnym detalem jest ruchoma klapa w górnym płacie, elektronicznie regulowana w zakresie 20 stopni – zgodnie z warunkami drogowymi oraz wybranym trybem AMG DYNAMICS. Celem tego zabiegu jest oprawa dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. W płaskiej pozycji klapa zmniejsza opór powietrza, pozwalając na szybsze uzyskanie prędkości maksymalnej. W pozycji pochylonej, dzięki zwiększonej sile docisku tylnej osi, poprawia skuteczność hamowania i stabilność na zakrętach.
Twardy jak beton lub miękki jak baranek
Podobnie jak w modelu AMG GT R, w odmianie Black Series zastosowano gwintowane zawieszenie z regulowanym napięciem sprężyny oraz adaptacyjne amortyzatory AMG RIDE CONTROL, które błyskawicznie i precyzyjnie modulują charakterystykę tłumienia zależnie od prędkości, stylu jazdy oraz warunków, korzystając z dwóch osobnych zaworów dla sił odbicia i ugięcia. W amortyzatorach zastosowano nowe zawory, które jeszcze sprawniej reagują na szybkie ruchy zawieszenia i również bazują na rozwiązaniach stosowanych w sporcie motorowym.
Kierowca może samodzielnie modyfikować charakterystykę adaptacyjnego tłumienia za naciśnięciem osobnego przycisku lub wybierając jeden z trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dostępne są trzy programy: Comfort, Sport i Sport Plus.
Nie przegap: Nowe SUV-y Mercedesa w polskiej sprzedaży. Poznaj CENY flagowych wariantów AMG i hybrydy plug-in
Pierwsze dwa ustawienia są odpowiednie na publiczne drogi, zaś Sport Plus doskonale sprawdza się w warunkach torowych. System ma specjalną funkcję, dzięki której automatycznie rozpoznaje jakość nawierzchni, tj. ustala, czy samochód jedzie po gładkim asfalcie, czy może po wyboistym torze, takim jak północna pętla Nürburgringu. Następnie automatycznie dostosowuje poziom elektronicznej regulacji tłumienia. Zastosowanie tej technologii pozwala wybawić się na torze, a następnie odpocząć w ciszy w drodze powrotnej do domu.
Każdy dzień to wyścig
Karbony, spojlery i kubły to nie wszystko, co oferuje nowy Black Series. Producent zadbał, aby klienci mogli poczuć się tak, jakby każdy dzień był wyścigiem. Dlatego na wybranych rynkach nowy model będzie dostępny z pakietem AMG Track (tylko w połączeniu z kubełkowymi fotelami AMG z włókna węglowego – nie dla USA, Kanady i Chin), który składa się z klatki bezpieczeństwa, 4-punktowych pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera oraz 2-kilogramowej gaśnicy. Lekka, przykręcana klatka ma konstrukcję rurową i jest wykonana z tytanu. Dodatkowo zwiększa i tak znakomitą sztywność samochodu, a tym samym ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy.
Dane techniczne
Mercedes-AMG GT Black Series | |
Silnik | 4.0 V8 biturbo |
Poj. skokowa | 3982 cm3 |
Moc maks. | 730 KM przy 6700-6900 obr./min. |
Maks. moment obr. | 800 Nm przy 2000-6000 obr./min |
Napęd | Na tylne koła |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT DCT 7G |
Przysp. 0-100 km/h | 3,2 s |
Przysp. 0-200 km/h | 9,0 s |
Prędkość max. | 325 km/h |