Mercedes-AMG GT Roadster opiera się na podstawowej wersji zamkniętego modelu. Auto w wersji topless z podwójnie doładowanym silnikiem 4.0 litra V8 o mocy 469 KM, w porównaniu z Coupe dostało lekki zastrzyk mocowy (+13 KM i +22 Nm). Jeśli chodzi o osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 sekundy. Jeszcze szybszym sprzętem jest Mercedes-AMG GT C. Ten sam silnik V8 dostarcza 550 KM, zapewniając osiągnięcie "setki" w czasie 3,7 s. Napęd przenoszony jest na tył poprzez 7-biegową skrzynię automatyczną DCT. Prędkość maksymalna modelu GT C dochodzi do 316 km/h.
Przeczytaj: TEST Mercedes-AMG GT S 4.0 V8 510 KM: czarny charakter
Odmiana GT C została wyposażona w inne zestrojenie przełożeń skrzyni biegów oraz bardziej rasowy układ wydechowy od AMG Performance. Co więcej, GT C posiada nieco szersze tylne błotniki oraz system tylnej osi skrętnej przejęty z modelu GT R. AMG GT Roadster waży 1595 kg, z kolei GT C Roadster ma wagę wyższą o 65 kg. Oba warianty otrzymały aktywny system doprowadzający powietrze, z pionowymi żaluzjami w przednim zderzaku. Mogą być otwierane lub zamykane za pomocą silnika elektrycznego, poprawiając wydajność chłodzenia i przepływ powietrza.
Dach samochodu został wykonany z miękkiego materiału i będzie go można wybrać w jednym z trzech kolorów (beżowy, czarny, czerwony). Operacja złożenia dachu trwa 11 sekund i da się ją wykonać podczas jazdy do maksymalnej prędkości 50 km/h.
Nowości Mercedesa światową premierę zaliczą na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu (dni otwarte dla publiczności 1–16 października).