Chcąc uniknąć konieczności obniżania pojemności silników utrzymując przy tym wysoką moc, Mercedes chce zacząć stosować w swoich najmocniejszych samochodach napęd hybrydowy. Wszystko przez coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Należy przypomnieć, że teraz najczęściej AMG korzysta z dwóch jednostek napędowych: 4-litrowego V8 biturbo, który spotkamy m.in. w Mercedesie AMG GT S (510 KM) i 5,5-litrowego V8 biturbo pracującego m.in. w Mercedesie G63 AMG.
Nie przegap: TEST Mercedes-Benz G500: ostatni prawdziwy twardziel
Przykłady konkurencji w postaci Ferrari LaFerrari, McLarena P1 czy Porsche 918 Spyder pokazują, że współczesna technologia pozwala stworzyć samochody, które dają ogrom frajdy z jazdy, a przy okazji mają też funkcje "Eco". Niestety jest to efekt przepisów, które są narzucane m.in. przez Unię Europejską. Okazuje się, że jeśli do 2021 roku, Mercedes nie ograniczy w swoich samochodach emisji CO2, to zostanie zmuszony do płacenia ogromnych kar!