No i wreszcie jest - Citan, czyli najmniejszy w rodzinie dostawczych Mercedesów wchodzi do sprzedaży. Auto będzie można zamawiać u dealerów już od 1 września. Cena samochodu rozpocznie się od kwoty 51 320 zł za blaszaną wersję Furgon. W ofercie Mercedesa pojawi się jeszcze przeszklona wersja Kombi oraz mieszana, towarowo-5-osobowa wersja Mixto. Wszystkie warianty odznaczać się będą wyjątkowo szerokimi możliwościami konfiguracji wnętrza i wyposażenia.
Mercedes Citan to tak naprawdę przerysowane na niemiecki styl Renault Kangoo. Auto opiera się na konstrukcji popularnych francuskich wozów. Niemcy udoskonalili nieco zawieszenie i wprowadzili własne zmiany stylistyczne. Przedni pas z dużą trójramienną gwiazdą na grillu jednoznacznie nawiązuje do większych modeli Vito i Sprinter. Także tylne światła otrzymały nowy kształt. Jedyny element przypominający o francuskich korzeniach to słupek A o charakterystycznym obłym kształcie. Od nowa została natomiast zaprojektowana deska rozdzielcza, podobnie jak fotele i wystrój kabiny.
Mercedes Citan - wymiary
Klient w zależności od przeznaczenia wozu, będzie mógł wybrać jedną z trzech długości nadwozia, podobnie jak jest w przypadku Kangoo. I tak poszczególne wersje mierzą: 3,94 m, 4,32 m i 4,71 m. Wymiary te przekładają się odpowiednio na przestrzeń ładunkową: 2,3 m3, 3 m3 i 3,6 m3. By ułatwić przewożenie długich ładunków, przedni fotel pasażera można w łatwy sposób złożyć wydłużając przestrzeń załadunkową, nawet do 2,5 metra w przypadku najdłuższej wersji nadwoziowej.
Mercedes Citan - silniki
Pod maskę Citana trafiła m.in znana z Renault jednostka turbodiesla 1.5 dCi. Silnik ten jednak został nieco dopracowany przez Mercedesa. Nie zabraknie też motoru benzynowego - turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra o mocy 114 KM, będzie standardowo wyposażony w pakiet BlueEfficiency zawierający m.in. układ Start/Stop, czy opony o niskich oporach toczenia. By obniżyć koszty produkcji, Citan wytwarzany będzie na tej samej linii montażowej co Renault Kangoo, we francuskim Maubeuge.