Mercedes-Benz CLA, który może się pochwalić świetną aerodynamiką nadwozia (Cd = 0,22) ma dać początek zupełnie nowej klasie samochodów. Elementy karoserii tak zaprojektowano, by jak najlepiej obniżyć przepływ powietrza. Auto wpisujące się w segment klasy średniej to wyjątkowy design o sportowej linii, wysoki standard wyposażenia i gama nowoczesnych silników. Mercedesa cechują dobre proporcje, wyraziste akcenty i dynamiczne przetłoczenia. Błotniki są napompowane, wlot powietrza otrzymał słuszne rozmiary, a kontur dachu jak przystało na styl coupe, płynnie przechodzi w płaszczyznę tylnej klapy, zwieńczoną subtelnym spojlerem. Nadwozie mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości.
WNĘTRZE
Sportowa atmosfera w kabinie nawiązuje do designu karoserii, podobnie jak wysoka jakość materiałów i dostępne ich kombinacje. Wszystkie elementy ozdobne mają galwanizowane wykończenie w kolorze srebra, tworzące metaliczny efekt. Okrągłe otwory wentylacyjne oprawiono metalizowanymi pierścieniami. Ekran nawigacji otoczono lśniącą ramką w kolorze lakieru fortepianowego. Zintegrowane fotele także podkreślają sportową naturę CLA. Zależnie od wybranej wersji, tapicerka dostępna jest z przeszyciami w kontrastującym kolorze oraz światłowodowym oświetleniem pomiędzy zagłówkiem a oparciem (element pakietu oświetlenia wnętrza).
SILNIKI
Model CLA oferowany jest z gamą turbodoładowanych silników spełniających normę emisji spalin Euro 6, i w zależności od wersji z napędem na przód tub obie osie 4MATIC. Paleta benzynowa obejmuje wersje: CLA 180 o mocy 122 KM, odmiana CLA 200 rozwija 156 KM, a wersja CLA 250 generuje 211 KM. Dwie jednostki wysokoprężne to: CLA 200 CDI osiągająca moc 136 KM i 300 Nm, a także 2.2-litrowe CLA 220 CDI, generujące moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu.
Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo uzbrojone w funkcję ECO start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną dwusprzęgłową 7G-DCT, która w unikalny sposób łączy naturę sportowca z wygodą jazdy.
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny McPherson, a tylne niezależną konstrukcję wielowahaczową z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym na koło. Oznacza to, że przyspieszenia podłużne oraz poprzeczne są właściwie od siebie niezależne. W celu obniżenia masy nieresorowanej zwrotnice wykonano z aluminium. Szczególną cechą podwozia jest elastyczne oddzielenie ramy tylnej osi, zwiększające komfort jazdy. W ofercie występują dwa warianty zawieszenia: komfortowe lub opcjonalne sportowe. To drugie wyróżnia się prześwitem zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu). Wspomaganie kierownicy jest elektromechaniczne.
CENA w POLSCE
Po oficjalnej prezentacji CLA w Detroit, ruszyły również z chwilą premiery zamówienia na nowy pojazd z gwiazdą w logo, oferowany w pięciu wersjach wyposażenia. Pierwsze Mercedesy trafią do dealerów już kwietniu.
model | pojemność śilnika | skrzynia biegów | moc silnika | CENA |
CLA 180 | 1595 | ręczna 6-biegowa | 122 KM | 118 900 zł |
CLA 200 | 1595 | ręczna 6-biegowa | 156 KM | 126 900 zł |
CLA 250 | 1991 | automatyczna 7G-DCT | 211 KM | 154 900 zł |
CLA 200 CDI |
1796 | ręczna 6-biegowa | 136 KM | od III kwartału 2013 roku |
CLA 220 CDI |
2143 | automatyczna 7G-DCT | 170 KM | 172 900 zł |
.