Do rodziny niskoemisyjnych modeli z trójramienną gwiazdą dołączył Mercedes-Benz CLA w nadwoziu Coupe i Shooting Brake oraz zupełnie świeży Mercedes-Benz GLA. Hybrydowe warianty noszą oznaczenie 250e, a za ich napęd odpowiada turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,3-litra, która generuje 160 KM.
EQ Power
Motor spalinowy wspiera oczywiście silnik elektryczny, który osiąga moc 102 KM. W efekcie łączna moc systemowa wynosi 218 KM i całe 450 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowy benzyniak zamontowany poprzecznie został zintegrowany z dwusprzęgłową, 8-stopniową skrzynią automatyczną (8G-DCT), która przenosi moment na przednią oś.
Sprawdź: Przyszedł czas na hybrydy! Debiutuje Mercedes-Benz A250e i B250e - GALERIA
Niskoemisyjne gwiazdy
Do magazynowania energii elektrycznej służy wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o łącznej pojemności ok. 15,6 kWh. Można go ładować z zewnętrznego źródła prądu, prądem zmiennym lub stałym. Oznacza to, że kompaktowe hybrydy plug-in mogą zostać naładowane ze ściennej ładowarki (wallbox) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym (AC) w ciągu 1 godz. i 45 min. (od 10 do 100 proc.). W przypadku ładowania prądem stałym (DC) akumulator można „zatankować” od 10 do 80 proc. w około 25 minut.
Trzecia generacja
Ponieważ kompaktowe modele korzystają z hybrydowego napędu plug-in trzeciej generacji, dysponują wszystkimi jego funkcjami, w tym inteligentną strategią działania na bazie trasy przejazdu. Uwzględnia ona czynniki takie jak dane nawigacyjne, ograniczenia prędkości oraz przebieg drogi. Strategia bierze pod uwagę całą zaplanowaną trasę i dla najbardziej odpowiednich odcinków trasy za każdym razem priorytetowo traktuje elektryczny tryb jazdy
Zobacz: Mercedes-Benz Klasy A z wtyczką w sprzedaży. Poznaj CENNIK hybrydowej Klasy A 250 e
Nowe tryby jazdy
W każdej nowej hybrydzie plug-in dostępne są nowe programy: Electric i Battery Level. W programie Electric można uzyskać maksymalną efektywność „na prądzie”. Wówczas silnik spalinowy włącza się tylko wtedy, gdy kierowca głęboko wciśnie pedał gazu (kickdown), a za pomocą łopatek przy kierownicy można regulować siłę rekuperacji (pięć poziomów do wyboru: D AUTO, D+, D, D- i D--).
Przeczytaj także: Mercedes-Benz ma w ofercie już 13 hybryd typu plug-in. Nowości w Polsce to GLC 300 e i GLE 350 de - CENY
Dostępne są również tryby Comfort, ECO i Sport. Zależnie od wymogów kierowca może więc priorytetowo traktować jazdę elektryczną, koncentrować się na dynamice jazdy w trybie mieszanym lub dawać pierwszeństwo jednostce spalinowej, na przykład w celu zaoszczędzenia prądu w akumulatorze.
Dane techniczne
Model | A 250 e | A 250 e Limuzyna | B 250 e | CLA 250 e Coupe | Cla 250 e Shooting Break | GLA 250 e |
---|---|---|---|---|---|---|
Silnik |
1332 cm3 (R4) |
1332 cm3 (R4) |
1332 cm3 (R4) |
1332 cm3 (R4) |
1332 cm3 (R4) |
1332 cm3 (R4) |
Moc silnika spalinowego |
160 KM & 250 Nm |
160 KM & 250 Nm |
160 KM & 250 Nm |
160 KM & 250 Nm |
160 KM & 250 Nm |
160 KM & 250 Nm |
Moc silnika elektrycznego |
102 KM & 300 Nm |
102 KM & 300 Nm |
102 KM & 300 Nm |
102 KM & 300 Nm |
102 KM & 300 Nm |
102 KM & 300 Nm |
Moc systemowa |
218 KM & 450 Nm |
218 KM & 450 Nm |
218 KM & 450 Nm |
218 KM & 450 Nm |
218 KM & 450 Nm |
218 KM & 450 Nm |
Pojemność akumulatora (kWh) | 15,6 | 15,6 | 15,6 | 15,6 | 15,6 | 15,6 |
Przyśpieszenie (0-100 km/h) | 6,6 s. | 6,7 s. | 6,8 s. | 6,8 s. | 6,9 s. | 7,1 s. |
Prędkość maks. | 235 km/h | 240 km/h | 235 km/h | 240 km/h | 235 km/h | 220 km/h |
Prędkość maks. w trybie elektr. | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h |
Zasięg w trybie elektr. (km; NEDC) | 74-76 | 75-77 | 70-77 | 72-79 | 69-76 | 64-71 |
Zasięg w trybie elektr. (km; WLTP) | 60-68 | 61-69 | 56-67 | 60-69 | 58-68 | 53-61 |