Po udanym debiucie przednionapędowej wersji Mercedesa EQA 250 o mocy 190 KM (bazowo 424 km zasięgu w cyklu WLTP) dołączają do niej bardziej efektywne odmiany z napędem na wszystkie koła. Przy przedniej osi EQA zastosowano silnik asynchroniczny. Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu bardzo zwarty moduł, czyli elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4MATIC i EQA 350 4MATIC mają też elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi – o wysokiej efektywności i powtarzalności mocy. Również tylny zespół napędowy ma niezwykle kompaktową konstrukcję. W wersjach 4MATIC rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowany w zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego; podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.
Przeczytaj też: Mercedes-Benz CLS po liftingu. Co się zmieniło, ile kosztuje? Nowy cennik 2021
Ile kosztują w pełni elektryczne, kompaktowe samochody z podwyższonym zawieszeniem? Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC o mocy 228 KM i 390 Nm został wyceniony w Polsce od 222 800 zł. Mocniejszy wariant EQA 350 4MATIC (292 KM i 520 Nm) ro już wydatek od 235 300 zł.
Standardowe wyposażenie EQA obejmuje m.in.: reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry ARTICO, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, czujnik deszczu, aktywnego asystenta pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentną nawigację, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW.
Zobacz też: Elektryczny Mercedes-Benz EQB. Kolejna gwiazda na prąd w rodzinie - WIDEO, ZDJĘCIA
Mercedes znacznie uprościł złożoność palety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru korzystnie wycenione pakiety wyposażenia - Advantage (9784 zł), Premium (15 211 zł) oraz Premium Plus (27 606 zł) z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona. Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progessive model jest dostępny w efektownej linii Electric Art (4033 zł), z dodatkami w kolorze różowego złota, a także w wyjątkowo chętnie wybieranej linii AMG (15 262 zł), cechującej się najbardziej sportowym designem ze specyficznymi zderzakami i obręczami.
Dane techniczne
EQA 300 4MATIC |
EQA 350 4MATIC |
|||
---|---|---|---|---|
Zespół napędowy |
4x4 |
4x4 |
||
Silniki elektryczne przód/tył |
Typ |
asynchroniczny (ASM)/ synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) |
||
Moc maks. |
KM |
228 |
292 |
|
Maks. moment obr. |
Nm |
390 |
520 |
|
Przyspieszenie 0-100 km/h |
s |
7,7 |
6,0 |
|
Prędkość maks. (ogr. elektr.) |
km/h |
160 |
160 |
|
Pojemność akumulatora netto (WLTP) |
kWh |
66,5 |
66,5 |
|
Maks. moc ładowania DC |
kW |
100 |
100 |
|
Czas ładowania 10-80% |
min |
30 |
30 |
|
Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP) |
kWh/100 km |
17,5-18,5 |
17,5-18,5 |
|
Emisje CO2 (WLTP) |
g/km |
0 |
0 |
|
Cena od |
zł |
222 800 |
235 300 |