Wielka półciężarówka Mercedes-Benz AMG G 63 6x6 zyskuje rodzeństwo w postaci modelu G 500 4x42. Mimo nietypowego podwozia i znacznie większej wydajności, nadwozie auta oraz rama typu drabinkowego, nie potrzebowały żadnych wzmocnień - są takie same jak w standardowych odmianach Gelendy. Z Mercedesa-AMG G 63 6x6 pochodzi napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi.
Do zasilania terenówki służy 4-litrowy silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jego konstrukcja ma prawdziwie sportowe geny: jest spokrewniona z jednostkami montowanymi w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Wydajna jednostka rozwija moc 422 KM oraz 610 Nm i spełnia wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku.
Zobacz też: Mercedes-Benz GLC w polskim cenniku od 173 500 zł
W Mercedesie G 500 4x42 teren zaczyna się tam, gdzie inne pojazdy terenowe muszą często skapitulować. Konstrukcja ma znacznie szerszy w porównaniu ze standardowym modelem rozstaw kół (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 R22 oraz sportowy tryb zawieszenia. Jest stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu. Mosty portalowe to technologiczna wizytówka modelu - dzięki zastosowaniu takich osi koła są mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia do 1000 mm.
Mercedes-Benz G 500 4x42 pojawi się u dealerów już we wrześniu br. Cena samochodu została ustalona na 226 100 euro (po przeliczeniu około 940 tys. zł)..