Mercedes-Benz Generation EQ Concept wykorzystuje dwa silniki elektryczne przy przedniej i tylnej osi, które dzięki możliwości skalowania komponentów generują moc systemową sięgającą nawet 300 kW i 700 Nm. Zamontowanie akumulatora głęboko pod podłogą (między osiami) oraz napęd na obie osie ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego, zapewniają podstawy dla wysokiego poziomu dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa mniej niż 5 sekund.
Zasięg samochodu wynosi do 500 km. Wysokowydajny akumulator litowo-jonowy, za sprawą modułowej konstrukcji ma łączną pojemność przekraczającą 70 kWh. Wygodne ładowanie w domu i w trasie potrafi zapewnić technologia ładowania indukcyjnego za pomocą wallboxa, a także do szybkiego ładowania w drodze.
Przeczytaj: TEST Mercedes-Benz C250 Coupe AMG Line 7G-Tronic
W przyszłości użytkownicy będą mogli korzystać również z domowych systemów magazynowania energii Mercedes-Benz. W gospodarstwach wyposażonych w ogniwa fotowoltaiczne nadmiar energii słonecznej będzie można zużyć do "zatankowania" pojazdu - prąd z takiego źródła jest w dużym stopniu niezależny od dostaw z sieci. Wprowadzenie szybkiego ładowania za pośrednictwem portu CCS (Combined Charging System) umożliwi znacznie skrócenie czasu ładowania. Ten europejski standard pozwala na szybkie ładowanie o mocy zdecydowanie wyższej niż obecnie. Podczas gdy dziś wynosi ona od 50 do 150 kW, w długoterminowej perspektywie planowane jest osiągnięcie nawet 300 kW. W rezultacie naładowanie akumulatora ilością energii wystarczającej do przejechania 100 km ma trwać 5 minut.
Wnętrze przeznaczone dla 4 osób ma futurystyczny kokpit. Niemal wszystko w Generation EQ bazuje na obsłudze dotykowej. Wyjątkiem są tylko typowe dla Mercedesa przyciski elektrycznego sterowania foteli. Na dwóch z trzech smukłych ramion kierownicy znajdują się panele dotykowe zintegrowane z ekranami OLED. Wskazują one ikony i symbole poszczególnych menu. 24-calowy wyświetlacz TFT w rozdzielczości HD prezentuje wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, zasięg, dane dotyczące podróży oraz mapy systemy nawigacji. Asymetryczny panel instrumentów w konsoli z dużym, wygiętym ekranem podporządkowano potrzebom kierowcy, a innowacyjna, cyfrowa koncepcja sterowania zdecydowanie różni się od rozwiązań stosowanych obecnie. Takie podejście ma być przyszłością projektowania wnętrz samochodów z gwiazdą.