Zacznijmy od tego, że po tak długim czasie Klasa GLB jest dopiero drugim 7-osobowym samochodem w ofercie - pierwszym był Mercedes-Benz GLS. Swoją drogą stwierdzenie, że nowy crossover to skurczona wersja gigantycznego GLS-a powinno tu jak najbardziej pasować.
Sprawdź: Mercedes-AMG CLA 35 w praktycznym nadwoziu. Rasowy Shooting Brake debiutuje
Trzeci rząd — podobnie jak w samochodach konkurencji — jest opcjonalny, lecz posiada boczne poduszki powietrzne, dwa miejsca na kubki pomiędzy siedzeniami, a także kilka gniazd USB-C. Jeżeli zdecydujemy się na wersję 5-osobową, otrzymamy możliwość złożenia drugiego rzędu w proporcji 40:20:40 i możliwość regulacji nachylenia tylnego oparcia.
Jak można było się tego spodziewać, design Klasy GLB ani trochę nie odbiega od tego, co znamy z innych najnowszych modeli Mercedesa. Mocny przód z kwadratowymi reflektorami, różny grill i zderzak zależnie od linii stylistycznej czy wariantu. Domyślnie GLB posiada także parę relingów dachowych, muskularne i wysoko zawieszone nadwozie, dzięki czemu poradzi sobie na wielu nawierzchniach. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się reflektory High Performance w technologi LED, jak i przednie światła przeciwmgielne z diodami LED.
Przeczytaj także: Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ debiutuje! Nowy SUV jest pełen nowoczesnych rozwiązań
Najnowszy członek rodziny Mercedesa został — czego każdy się pewnie spodziewał — wyposażony i naszpikowany najnowszą technologią i rozwiązaniami, jakie w ostatnim czasie prezentował nam producent. Mowa oczywiście o zaawansowanym systemie info-rozrywki MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który o dziwo już w standardzie otrzymamy z większymi ekranami. Ponadto wszystkie systemy bezpieczeństwa, jakie znalazły się w Klasie GLB, zostały przeszczepione z Klasy S. Oznacza to, że pasażerowie nowego kompakta będą mogli cieszyć się częściowo jazdą autonomiczną. Systemy, na które warto zwrócić uwagę to m.in. Asystent sterowania, asystent zmiany pasa ruchu oraz asystent parkowania z czujnikami.
Sądząc po pierwszych zapowiedziach prezentowanego modelu, nowy Mercedes-Benz GLB zostanie wypuszczony także w bardziej rasowych wariantach AMG 35, 45 i kto wie, może nawet 45 S. Gdyby tak się stało, GLB byłby najszybszym 7-osobowym samochodem kompaktowym na świecie. Na tę chwilę ceny nowego crossovera nie są jeszcze znane, więc pozostaje nam czekać. Pewne jest to, że Klasa GLB swoim debiutem ma szansę zdobyć serca wielu dużych rodzin, które do tej pory nie miały zbyt dużego wyboru, rozglądając się za rodzinnym samochodem klasy premium.
Obowiązkowo w Mercedesie GLB znajdzie się napęd na wszystkie koła 4MATIC z możliwością rozkładania momentu obrotowego po obu osiach w zależności od wybranego trybu jazdy: Eco/Comfrot, Sport i Off-Road. Wstępnie wiadomo tyle, że Mercedes-Benz Klasy GLB będzie sprzedawany z dwiema jednostkami benzynowymi (GLB 250 4MATIC i GLB 200) oraz trzema wysokoprężnymi (GLB 200d, GLB 200d 4MATIC i GLB 220d 4MATIC).
Wersja | Silnik | Skrzynia | Moc |
---|---|---|---|
GLB 200 | 1.3 Turbo | 7G-DCT | 163 KM i 250 Nm |
GLB 250 4MATIC | 2.0 Turbo | 8G-DCT | 224 KM i 350 Nm |
GLB 200d | 2.0 Turbo | 8G-DCT | 150 KM i 320 Nm |
GLB 200d 4MATIC | 2.0 Turbo | 8G-DCT | 150 KM i 320 Nm |
GLB 220d 4MATIC | 2.0 Turbo | 8G-DCT | 190 KM i 400 Nm |