Mercedes-Benz GLC Coupe po liftingu oficjalnie. Co się w nim zmieniło?

2019-03-20 15:00

Mercedes-Benz progresywnie krok po kroku odświeża całą swoją gamę modelową. Co prawda nie każdy samochód Daimlera ma doczekać się nowej generacji, ale zdecydowana większość jest odmładzana. Przykładem jest model GLC, który już aktualnie w obu wariantach - standardowym i Coupe - został poprawiony.

Odnowiony crossover, który trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku, jest wyposażony w bardziej sportową facjatę i profilowany "diamentowy" grill, otoczony przez odnowione reflektory w technologii LED. Nowości ciąg dalszy, ponieważ GLC Coupe otrzymało nowe tylne światła i bardziej sportowe końcówki układu wydechowego. Z tyłu nie trudno dostrzec, że pojawił się nowy dyfuzor i mnóstwo chromowanych wykończeń.

We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica wyposażona w zaktualizowane elementy sterujące. Nowy crossover otrzymał również wielofunkcyjny touchpad, który zastępuje obrotowy przycisk do obsługi systemu info-rozrywki.

Mówiąc o systemie info-rozrywki. Tu projektanci wyposażyli auto w wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala i najnowszy system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Zaleta nowych modeli to także cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala zamiast tradycyjnych analogowych tarcz.

Mercedes-Benz GLC Coupe FL (2020)

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz GLC Coupe FL (2020)

W Stanach Zjednoczonych nowe GLC Coupe zostanie wprowadzone z ulepszonym, turbodoładowanym, 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 258 KM i 370 Nm momentu obrotowego. W stosunku do poprzednika, mówimy o niewielkim zysku 14 KM.

Natomiast europejscy klienci otrzymają wiele różnych opcji, w tym dwie czterocylindrowe benzyny o mocy 197 KM i 258 KM. W temacie silników wysokoprężnych, odświeżone GLC Coupe pojawi się w wersji GLC 200d 4MATIC o mocy 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Pojawi się także mocniejsze GLC 220 d 4MATIC, podkręcone do 194 KM i 400 Nm momentu. Na czubku znajdzie się GLC 300 d 4MATIC o mocy 245 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W kwestii technologii GLC Coupe zyskuje kilka nowych funkcji wspomagających kierowcę, w tym funkcje ostrzegania o opuszczeniu pojazdu, korytarza awaryjnego i końca korka. Mercedes-Benz na tę chwilę nie mówi wiele, ale dodaje, że na pokładzie znajdzie się również nowy system wspomagający manewrowania przyczepą, który wykorzystuje „czujniki w głowicy kulowej i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta między pojazdem ciągnącym a przyczepą”. W połączeniu z kamerą 360, system powinien sprawić, że jazda z przyczepą będzie o wiele mniej stresująca.