Firma ze Stuttgartu w dniu 17 czerwca 2015 oficjalnie odsłoniła w Niemczech swojego nowego SUV-a. Auto, którego zadaniem będzie rywalizowanie z Audi Q5, BMW X3 i Volvo XC60, znacznie się zmieniło w stosunku do ustępującego modelu GLK. Nadwozie jest m.in. o 118 mm dłuższe, a przy tym o 80 kg lżejsze. Design utrzymany w typowym kodzie stylistycznym aktualnych Mercedesów, mówi o nowoczesności i zaawansowaniu samochodu. Auto mimo masywnego nadwozia z widocznymi osłonami na nadkolach, zderzakach i błotnikach, prezentuje się bardzo dynamicznie.
Zobacz: Mercedes-Benz GLC Coupe: odpowiedź na BMW X4
Elegancki wystrój kabiny nie zaskakuje. We wnętrzu panuje luksus, jakiego należało się spodziewać, a sam projekt to kształty dobrze znane z dzisiejszych samochodów spod znaku srebrnej gwiazdy. Nikogo nie powinien też zdziwić duży wyświetlacz na szczycie konsoli (7- lub 8,4-calowy w zależności o wersji), będący centrum obsługi całego samochodu. Do tego klienci otrzymają bogate wyposażenie i spore możliwościami konfiguracyjne i personalizacyjne. Będą mogli wybrać różne typy siedzeń i tapicerki, stylowe elementy ozdobne z drewna, skóry lub aluminium, czy różne elektroniczne dodatki i nowinki multimedialne.
Wiadomo, że początkowo do napędu wykorzystane zostaną trzy silniki. Wersja GLC 220d 4Matic o mocy 170 KM i 400 Nm będzie przyspieszać od 0 do 100 w czasie 8.3 s. Mocniejsze GLC 250d 4Matic o sile 204 KM i 500 Nm będzie osiągać "setkę" w 7.6 s. Podstawowy motor benzynowy w odmianie GLC 250 4Matic o mocy 211 KM i 350 Nm będzie przyspieszał w 7.3 s do 100 km/h. Do Ameryki Północnej trafi od razu GLC 300 z napędem na tył i GLC 300 4MATIC - moc 243 KM i 369 Nm. Na czele gamy tymczasowo stać będzie hybryda typu plug-in GLC 350e 4Matic. Silnik benzynowy o mocy 211 KM wspomaga elektryczny o sile 116 KM. Energia w pełni naładowanej baterii ma wystarczać na przejechanie 34 km bez wsparcia jednostki benzynowej. Osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s.