Mercedes-Benz GLE 450 AMG to trzeci z członków rodziny AMG Sport, czyli mniej hardcorowych modeli zmodyfikowanych przez AMG. Pozostali reprezentanci tejże grupy to C450 AMG oraz GLE 450 AMG Coupe.
Zobacz też: TEST Mercedes-AMG GT S 4.0 V8 510 KM: czarny charakter
Najnowszy SUV nieznacznie różni się od standardowego GLE - przedni i tylny zderzak zostały zastąpione usportowionymi odpowiednikami, w nadkolach pojawiły się 20-calowe obręcze, a układ wydechowy zwieńczono czterema końcówkami. W kabinie pasażerskiej pojazdu zainstalowano sportowe fotele pokryte skórą Nappa, sportową kierownicę ze spłaszczonym dołem, metalowe nakładki na pedały oraz detale wykonane z aluminium. Co więcej, GLE 450 AMG został wyposażony w sportowe zawieszenie oraz sportowy układ kierowniczy.
Pod maską GLE 450 AMG ulokowano turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów. Motor rozwija 367 KM i 520 Nm, a moc i moment obrotowy są przekazywane na wszystkie koła (napęd 4Matic) za pomocą 9-stopniowej skrzyni automatycznej 9G-Tronic. Stosunek rozłożenia momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś wynosi 40:60. Niemiecki SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5.7 s, a pręskość maksymalna pojazdu to ograniczone elektronicznie 250 km/h.