Firma ze Stuttgartu wprowadza do naszego kraju Mercedesa GLE (typoszereg W 166). Auto jest kontynuacją ML-a sprzedawanaego od 1997 roku, który znalazł na siebie ponad 1,6 mln nabywców na świcie. Wraz z nową nazwą GLE duży SUV zyskał bardziej dynamiczne rysy nadwozia, większe możliwości personalizacji karoserii i wnętrza, oszczędniejsze zespoły napędowe, a także znane z Klasy S innowacyjne elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Ponadto, po raz pierwszy model występuje jako hybryda plug-in (wersja 500e).
Zobacz: Mercedes AMG GT: mocarny rywal Porsche 911 - WIDEO
Auto już w standardowe posiada m.in.: system COMAND z nawigacją i funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Seryjny układ dynamicznej kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT oferuje do sześciu trybów jazdy, w tym terenowy program OFFROAD. W połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC prześwit GLE można zwiększyć nawet do 285 mm, a jego głębokość brodzenia sięga 600 mm. Na życzenie dostępne są też m.in.: LED-owe oświetlenie, aktywny tempomat, automatyczne domykanie drzwi, nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, czy system automatycznego parkowania Active Park Assist czy kamera 360°.
Sprawdź: Mercedes GLE Coupe - znamy CENNIK usportowionego SUV-a
Mercedes-Benz GLE jest dostępny w ośmiu wersjach silnikowych. Wśród motorów wysokoprężnych pojawią się: 4-cylindrowy 2.1 litra o mocy 204 KM i 480 Nm, w mocniejszym modelu GLE 350d będzie silnik 3.0 V6 o mocy 258 KM i 620 Nm, a pośrednim dieslem został 3.0 V6 o sile 258 KM i 630 Nm. Benzynowe jednostki to podwójnie doładowane motory: silnik 3.0 V6 generuje 333 KM i 480 N, a większy 4.7-litra V8 dostarcza 435 KM i 700 Nm. W GLE 63 AMG z silnikiem 5.5 litra V8 drzemie siła 557 i 700 Nm, a w topowym wariancie GLE 63 S moc podniesiono do 585 KM i 760 Nm. Jednostki współpracują z innowacyjną 9-stopniową przekładnią zautomatyzowaną. Topowe AMG połączono z automatem 7G-Tronic. Dla "zielonych" kierowców przygotowano hybrydowego Mercedesa GLE 500 e 4MATIC plug-in hybrid, z silnikiem 3.0 V6 BlueDIRECT (moc 442 KM i 650 Nm).
.
Mercedes-Benz GLE - CENA w Polsce
- GLE 250 d (2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): cena od 274 500 zł
- GLE 250 d 4MATIC (2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): cena od 279 500 zł
- GLE 350 d 4MATIC (3.5 V6, 258 KM i 620 Nm, 9G-TRONIC): cena od 291 500 zł
- GLE 400 4MATIC (biturbo 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, 7G-TRONIC PLUS): cena od 299 000 zł
- GLE 500 4MATIC (biturbo 4.7 V8, 435 KM i 700 Nm, 7G-RONIC PLUS): cena od 366 500 zł
- GLE 500 e 4MATIC (biturbo 3.0 V6 + elektryczny, 442 KM i 650 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 354 000 zł
- GLE 63 4MATIC (biturbo 5.5 V8, 557 KM i 700 Nm, 7G-TRONIC PLUS): cena od 547 000 zł
- GLE 63 S 4MATIC (biturbo 5.5 V8, 585 KM i 760 Nm, 7G-TRONIC PLUS): cena od 593 500 zł