Rozpoznawalna sylwetka dużego SUV-a zamiast znaczka GL teraz dzierży napis GLS. Zmieniony został cały pas przedni, a z tyłu zmodyfikowano lampy i przestylizowano klapę i zderzak. Poza tym widać tradycyjne nakładki progów, obszerne nadkola, wysoki prześwit i duże obręcze kół. Odmiana sygnowana pakietem AMG wyróżnia się dynamiczniejszymi detalami w postaci agresywniejszych zderzaków i inaczej zakończonego układu wydechowego.
Zobacz: TEST Mercedes-AMG GT S 4.0 V8: czarny charakter
Wnętrze potrafiące przewieźć do 7 osób jest tak samo obszerne jak wcześniej. Lepsze jest jednak wyposażenie elegancko i bogato wykończonej kabiny. Na szczycie konsoli wstawiono teraz dobrze znany z innych Mercedesów 8-calowy wyświetlacz, stanowiący centrum obsługi oraz rozrywki całego samochodu. Ogromne przywiązanie do bezpieczeństwa zaowocowało systemami wsparcia, jakich wcześniej w GL nie było.
Poza zmodyfikowanym designem i inną nomenklaturą, trochę inaczej jest pod maską. Do wyboru w Polsce są cztery silniki. Na szczycie plasuje się GLS 63 AMG (moc 584 KM i 760 Nm (+27 KM względem poprzednika)). Podstawą jest wysokoprężna jednostka GLS 350d 4MATIC z motorem turbodoładowanym V6 (moc 258 KM i 616 Nm). Napęd na cztery koła przekazywany jest poprzez 9-biegową skrzynię zautomatyzowaną.
.
Mercedes-Benz GLS - CENA w Polsce
.
wersja | cena |
GLS 350 d 4MATIC | 359 500 zł |
GLS 400 4MATIC | 372 000 zł |
GLS 500 4MATIC | 477 500 zł |
AMG GLS 63 4MATIC | 643 000 zł |