Mercedes-Benz od dziesięcioleci buduje pancerne samochody, a ofertę kieruje przede wszystkim do rządów. Specyfikacja każdego zamawianego pojazdu jest omawiana indywidualnie. W ten sposób niemiecka marka słynąca z produkcji najbardziej luksusowych limuzyn na świecie, może uwzględnić specjalne życzenia i wymagania oraz proponować zamawiającym konkretne rozwiązania. Samochody o wysokim lub maksymalnym stopniu ochrony dostarczane są także na potrzeby międzynarodowych wydarzeń, takich jak uroczystości państwowe, spotkania na szczycie i znaczące imprezy społeczne.

i
Pierwszym Mercedesem w historii, zapewniającym swoim podróżującym specjalną ochronę, była prestiżowa limuzyna typu Pullman. Auto zostało zbudowane na bazie modelu Nürburg 460 (W 08) i wprowadzone na rynek w 1928 roku. Pojazd był pierwszym samochodem fabrycznie zaopatrzonym w specjalne środki bezpieczeństwa w celu skutecznej ochrony pasażerów przed atakami z użyciem broni palnej i materiałów wybuchowych. Kolejne wczesne przykłady tych wyjątkowych wozów stanowią dwie opancerzone limuzyny 770 „Grand Mercedes”, także z nadwoziem Pullman, zamówione przez japońskiego cesarza Hirohito w 1930 r. Egzemplarz dostarczony cesarzowi w 1935 roku można teraz podziwiać w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie. Mercedes-Benz opracował również specjalnie opancerzone wersje modeli 500 i 540 K.

i
W ślady cesarza Hirohito poszło wielu polityków i wiele głów państw. We wrześniu 1963 roku producent ze Stuttgartu zaprezentował legendarną limuzynę 600. Krótko po tej prezentacji rząd niemiecki zwrócił się do Daimler-Benz AG z prośbą o przygotowanie wersji pancernej dla państwowych gości. Był to początek nowej ery w dziedzinie aut opancerzonych ze Stuttgartu – i wymagał nowego podejścia, częściowo z uwagi na konwencjonalną już wówczas konstrukcję samonośną.

i
Ponieważ żaden inny niemiecki producent samochodów nie był w stanie dostarczyć pojazdów fabrycznie opancerzonych, a limuzyny Mercedes-Benz cieszyły się dobrą opinią wśród rządów na całym świecie, pomiędzy władzami niemieckimi a Daimler-Benz rozwinęła się ścisła relacja. W tym czasie marka zainicjowała wiele nowych koncepcji technicznych. Intensywna współpraca pomogła stworzyć podstawę dla dzisiejszych europejskich norm w zakresie różnych klas odporności.

i
Kiedy w latach 70. w Ameryce Łacińskiej pojawiło się duże zapotrzebowanie na pojazdy zapewniające specjalny poziom ochrony, Daimler-Benz AG miał już właściwą odpowiedź – opancerzony model 280 SEL 3.5. Później Mercedes-Benz wyprodukował również opancerzone wersje 8-cylindrowych wersji serii W 116, które dostarczył wybranym klientom, w tym instytucjom państwowym i rządom w Europie oraz poza nią. Od 1980 r. wszystkie generacje Klasy S (serie 126, 140, 220, 221, 222) były zawsze dostępne w wersjach zapewniających specjalną ochronę.

i
Pancerne Mercedesy rozpieszczają swoich pasażerów przede wszystkim legendarnym komfortem Klasy S i zapewniają maksymalny stopień aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, a przy tym oferują nieograniczoną użyteczność na co dzień. Wszystkie elementy ochronne drzwi, tylnej ściany grodziowej, boków, dachu i zapory ogniowej nie są domontowywane w gotowym pojeździe, ale łączone z nadwoziem w trakcie budowy pojazdu, w ramach osobnego procesu produkcyjnego. Z tego względu modele z rodziny Guard są projektowane równolegle z ich niezabezpieczonymi wariantami.
Mercedes-Benz oferuje też ukierunkowane szkolenie z zakresu bezpieczeństwa, które zapoznaje klientów i kierowców z możliwościami prowadzenia modeli Guard. Jest ono wliczone w cenę pojazdu. Nabywcy i użytkownicy otrzymują również instrukcje dotyczące specjalnych elementów technicznych oraz zastosowanych systemów.

i
Mercedes-Benz ma najszerszą na świecie ofertę modeli opancerzonych dostępnych fabrycznie, dysponujących oficjalnym certyfikatem wydanym przez urząd ds. balistyki w Ulmie. Auta spełniają wymogi klas odporności od VR4 (ochrona przed amunicją dużego kalibru) przez VR7 (zabezpieczenie przed możliwością ataku terrorystycznego, ostrzałem z broni wojskowej oraz odłamków z granatów i ładunków wybuchowych), aż po maksymalną ochronę balistyczną klasy VR10 włącznie. W teście nadwozie i okna muszą wytrzymać ostrzał z karabinu automatycznego przy użyciu amunicji przeciwpancernej. W porównaniu z klasą VR9 środki ochronne zgodne z VR10 wytrzymują siłę penetracji większą o ok. 20 procent. Tak jak modele seryjne, samochody z serii Guard objęte są pełną gwarancją producenta; można je serwisować w autoryzowanych serwisach Mercedes-Benz na całym świecie.