Mercedes-Benz Klasa V: luksusowy następca Viano - WIDEO

2014-01-31 17:15

Użytkownicy użytecznych osobowych vanów doczekali się premiery Mercedesa Klasy V - następcy modelu Viano. Nazwa samochodu przywraca do łask nieużywaną już od 10 lat plakietkę V-Class. Zewnętrzny design samochodu oraz styl panujący w kabinie, zaczerpnięto z najnowszego języka projektowego marki z gwiazdą w logo.

Nowa Klasa V umiejscowiona w segmencie vanów pomiędzy Citanem, a Sprinterem, to najnowszy i zarazem największy pasażerski model marki Mercedes-Benz. Klasa V zastępująca produkowane od 2003 roku Viano, ma kreować nowe wzorce w swoim segmencie i stanowić idealne połączenie pomiędzy funkcjonalnością, komfortem i bezpieczeństwem. Auto to idealny pojazd zarówno dla przewoźników jak i dla dużych rodzin. Mercedes deklaruje ogromne przywiązanie do bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu najnowszej generacji systemów ochronnych.

Samochód firmy ze Stuttgartu miał już swoją światową premierę. Zbudowano go w oparciu o płytę podłogową poprzednika, ale poddano ją niewielkim modyfikacjom. Do salonów wóz trafi w wariantach z dwoma rozstawami osi (3200 mm i 3430 mm), a także w trzech odmianach długości (4895 mm, 5140 mm oraz 5370 mm). Wizualnie van nawiązuje do pozostałych aut z gwiazdą w logo. Świadczy o tym wydatny grill z dużym logo, więcej łagodnych linii w nadwoziu, czy kształtne lampy. Przednie reflektory w topowej wersji otrzymają technologię Full LED.

Zobacz koniecznie: Mobilny konfesjonał pomysłowego księdza Rafała - WIDEO

Totalna rewolucja nastąpiła we wnętrzu. Niemiecki producent zdecydował się na stworzenie ekskluzywnej kabiny nawiązującej stylem do typowo pasażerskich modeli z grupy Mercedesa. Nie zabraknie więc nawiewów o charakterystycznym kształcie, drewnianych wstawek oraz skórzanej tapicerki. Uroku wnętrzu nada wolnostojący wyświetlacz centralny i wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami. Rewolucją będzie natomiast dźwignia zmiany biegów Direct Select oraz centralny panel z obrotowym kontrolerem i innowacyjnym touchpadem, za pośrednictwem którego można będzie sterować wszystkimi funkcjami medialnymi za pomocą dotyku i gestów, dokładnie tak jak w przypadku smartfonów. Do wyboru mają być również mniej lub bardziej wyszukane i co za tym idzie znacznie tańsze konfiguracje.

Pod maską Klasy V nie będzie już tak dużo silników do wyboru, jak to było w przypadku Viano. Do napędu posłużą wyłącznie czterocylindrowe jednostki Diesla o pojemności 2.1-litra. Motor ten będzie dostępny w trzech wariantach: V200 CDI (136 KM, 330 Nm), V220 CDI (163 KM, 360 Nm) oraz V250 BlueTec (190 KM, 440 Nm). O wersji benzynowej, elektrycznej czy hybrydowej na razie Mercedes nie wspomina. Napęd na koła przednie przeniesie skrzynia manualna o sześciu przełożeniach, bądź zautomatyzowana 7G-Tronic Plus.

WIDEO - tak prezentuje się luksusowy Mercedes Klasa V