Nowy hatchback z gwiazdą w logo stanowi kolejny etap ewolucji nie tylko języka projektowego marki ze Stuttgartu, ale i rozwoju multimediów. Elektroniczne wyświetlacze wpasowane w deskę oraz zaawansowany interfejs samochodu, wprowadzają użytkowników w epokę cyfrową. Z autem można się komunikować za pomocą głosu, wydawać rozmaite polecenia, a także dowolnie konfigurować wygląd danych prezentowanych na ekranach. Kompaktowa nowość to pierwszy Mercedes-Benz z nowym systemem MBUX, korzystającym z szybkich procesorów oraz wydajnej karty graficznej. Poza obsługą głosową ekran główny reaguje na dotyk. Ustawienia i funkcje można wybierać także przy pomocy kontrolnego gładzika zainstalowanego w tunelu środkowym.
WIDEO - nowa Klasa A na Poznań Motor Show
3 silniki na początek
Mercedes-Benz Klasy A obecnie jest dostępny z trzema silnikami (dwa benzynowe i jeden wysokoprężny). Nowością jest doładowany 4-cylindrowiec o pojemności 1.3 litra, generujący 163 KM i 250 Nm (wersja A200). Większy silnik o pojemności 2.0 litra, generujący 224 KM i 350 Nm, pojawi się pod oznaczeniem A250. Z czasem ofertę poszerzy słabsza wersja 1.3 litra (A180). Jednostka wysokoprężna dotyczy 4-cylindrowego motoru o pojemności 1.5 litra i mocy 116 KM i 260 Nm (A180d). Motory będą łączone w zależności od wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Benzynowy silnik 2.0 będzie występował w połączeniu z napędem 4MATIC, podobnie jak to się miało w przypadku poprzedniej generacji Klasy A.
Zobacz: Premiery targów Poznań Motor Show 2018. Zobacz nowości - NASZA WIELKA GALERIA + WIDEO
Nowego kompaktowego Mercedesa można w Polsce już zamawiać. Najtańsza propozycja w gamie to model A200 wyceniony na 123 200 zł. Mocniejsza "benzyna" A250 kosztuje od 142 400 zł. Diesel A180d to wydatek minimum 126 100 zł. Z czasem oferta zostanie rozbudowana o mocniejsze wydania AMG.