Mercedes-Benz Klasy A 250 e to kolejny niskoemisyjny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy, który należy do rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Z zewnątrz nic się nie zmieniło, poza faktem, że z prawej strony pojawiła się dodatkowa klapka od "wlewu paliwa".
Pod klapką kryje się oczywiście gniazdo ładowania, ponieważ — uwaga — jest to hybryda typu plug-in, co pozwala na ładowanie wysokonapięciowego akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka czy miejskiej stacji ładowania).
Imponujący moment obrotowy
Za napęd hybrydowego kompakta odpowiada 4-cylidrowa jednostka benzynowa 1.3 turbo o mocy 160 KM i motor elektryczny, który generuje dodatkowe 102 KM. Łączną moc systemowa tego tandemu wynosi 218 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Imponująca siła trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzegłowej 8F-DCT.
Takie połączenie pozwala Klasie A 250 e błyskawicznie reagować na polecenia kierowcy i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 235 km/h.
Do 68 kilometrów "na prądzie"
Energia jest gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 15,6 kWh, co przy pełnym stanie baterii ma pozwolić na pokonanie do 68 kilometrów (WLTP). Akumulator może być ładowany za pomocą prądu zmiennego (AC) lub stałego (DC). Przy użyciu ładowarki AC o mocy 7,4 kW proces ładowania od 10 do 100 proc. zajmie około 105 minut, natomiast korzystając ze źródła prądu DC naładowanie akumulatorów od 10 do 80 proc. zajmie zaledwie 25 minut.
Przeczytaj także: Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ wjeżdża do Polski! Znamy CENY najszybszego hot hatcha na rynku
Zużycie prądu można oczywiście obniżyć za pomocą manetek, które znalazły się za kierownicą. Normalnie służyłyby do zmiany biegów, jednak w tym wariancie za ich pomocą możemy regulować stopień rekuperacji. Obecność akumulatorów nie wpłynęła na ilość miejsca w kabinie, jednak w bagażniku jest nieznacznie mniej przestrzeni względem wersji spalinowych.
Ceny A 250 e
Ceny hybrydowego Mercedesa Klasy A 250 e rozpoczynają się w polskich salonach od 150 tys. zł za odmianę z nadwoziem 5-drzwiowym i od 153 tys. zł w 4-drzwiowym wariancie Limuzyna. Tym sposobem niskoemisyjna Klasa A wpasowuje się w cenniku pomiędzy dwoma dieslami — A 220 d (146 300 zł) i A 200 d 4MATIC (150 400 zł).
Bogaty standard
W cenie 150 tys. złotych w standardzie otrzymamy m.in. alarm, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą, innowacyjny system multimedialny MBUX, kamerę cofania, czujnik deszczu, tempomat, komfortowe fotele częściowo obszyte syntetyczną skórą Artico, klimatyzację automatyczną Thermatic, aktywnego asystenta pasa ruchu oraz system zapobiegający kolizjom.
Wyposażenie dodatkowe
Do wyposażenia dodatkowego należą z kolei aktywny tempomat Distronic w połączeniu z predykcyjnym systemem bezpieczeństwa Pre-Safe (7411 zł), reflektory Multibeam LED (2061 zł), ekran head-up (4859 zł), a także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (np. Premium, m.in. z nawigacją, powiększonymi wyświetlaczami, bezkluczykowym dostępem Keyless-GO i podgrzewanymi siedzeniami, za 16 470 zł).
Mercedes-Benz Klasy A - polski CENNIK
Wersja | Silnik | Skrzynia | Moc | 0-100 km/h | Cena |
---|---|---|---|---|---|
A 160 | R4, 1332 cm3 | 6MT | 109 KM & 180 Nm | 10,9 s | 97 800 zł |
A 160 d | R4, 1461 cm3 | 6MT | 95 KM & 240 Nm | 12,4 s | 106 400 zł |
A 180 | R4, 1332 cm3 | 6MT | 136 KM & 200 Nm | 9,2 s | 110 500 zł |
A 180 d | R4, 1461 cm3 | 6MT | 116 KM & 260 Nm | 10,6 s | 117 300 zł |
A 200 | R4, 1332 cm3 | 6MT | 163 KM & 250 NM | 8,2 s | 123 400 zł |
A 200 d | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 150 KM & 320 Nm | 8,1 s | 140 900 zł |
A 250 | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM & 350 Nm | 6,2 s | 143 700 zł |
A 220 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 190 KM & 300 Nm | 6,9 s | 145 700 zł |
A 220 d | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 190 KM & 400 Nm | 7,0 s | 146 300 zł |
A 250 e | R4, 1332 cm3 | 8G-DCT | 218 KM & 450 Nm | 6,6 s | 150 000 zł |
A 200 d 4MATIC | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 150 KM & 320 Nm | 8,3 s | 150 400 zł |
A 250 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM & 350 Nm | 6,2 s | 153 200 zł |
A 220 d 4MATIC | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 190 KM & 400 Nm | 6,8 s | 155 800 zł |
A 35 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 306 KM & 400 Nm | 4,7 s | 189 900 zł |
A 45 4MATIC+ | R4, 1991 cm3 |
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
387 KM & 480 Nm | 4,0 s | 237 300 zł |
A 45 S 4MATIC+ | R4, 1991 cm3 |
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
421 KM & 500 Nm | 3,9 s | 256 600 zł |
Mercedes-Benz Klasy A Limuzyna - polski CENNIK
Wersja | Silnik | Skrzynia | Moc | 0-100 km/h | Cena |
---|---|---|---|---|---|
A 160 d | R4, 1461 cm3 | 6MT | 95 KM & 240 Nm | 12,5 s | 111 400 zł |
A 180 | R4, 1332 cm3 | 6MT | 136 KM & 200 Nm | 9,3 s | 113 500 zł |
A 180 d | R4, 1461 cm3 | 6MT | 116 KM & 260 Nm | 10,7 s | 120 300 zł |
A 200 | R4, 1332 cm3 | 6MT | 163 KM & 250 NM | 8,3 s | 126 400 zł |
A 200 d | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 150 KM & 320 Nm | 8,2 s | 142 800 zł |
A 250 | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM & 350 Nm | 6,3 s | 145 600 zł |
A 220 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 190 KM & 300 Nm | 6,9 s | 147 700 zł |
A 220 d | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 190 KM & 400 Nm | 7,1 s | 148 300 zł |
A 200 d 4MATIC | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 150 KM & 320 Nm | 8,4 s | 152 300 zł |
A 250 e | R4, 1332 cm3 | 8G-DCT | 218 KM & 450 Nm | 6,7 s | 153 000 zł |
A 250 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM & 350 Nm | 6,3 s | 155 100 zł |
A 220 d 4MATIC | R4, 1950 cm3 | 8G-DCT | 190 KM & 400 Nm | 6,9 s | 157 800 zł |
A 35 4MATIC | R4, 1991 cm3 | 7G-DCT | 306 KM & 400 Nm | 4,8 s | 192 300 zł |