Nowa Klasa E została zaprojektowana w zgodzie z obowiązującym w Mercedesie kodem stylistycznym, jest bardzo nowatorska. Auto ma wiele systemów wpływających na bezpieczeństwo podróżowania oraz ułatwiających jazdę, a nawet potrafi dzięki aplikacji w smartfonie samo wyjechać i wyjechać z miejsca parkingowego.
Wnętrze potrafi być niesamowicie luksusowe. Konsola centralna zawiera podobnie jak w Klasie S duży 8,4-calowy wyświetlacz systemu rozrywki i w pełni elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala. Jest też nowatorski sterownik systemami i wybierak przełożeń automatycznej skrzyni zlokalizowany w tunelu środkowym. Innowacyjne jest zastosowanie dotykowych przycisków na kierownicy, które mają pozwalać na sterowanie niektórymi funkcjami za pomocą gestów.
Zobacz: TEST Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec: na bogato i z klasą
Pod maską montowane są motory od 4 do 8 cylindrów oraz hybryda. Na początku dla polskich klientów jednak dostępne są tylko 3 silniki. Podstawowa odmiana E200 oferuje benzynowy, 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 184 KM i 300 Nm (7,7 do "setki"). Podstawowa skrzynia to automat 9G-Tronic. Kolejny E220d dostarcza 195 KM i 400 Nm (przyspieszenie 7,3 s do 100 km/h). Model E350d z silnikiem 3.0 V6 generuje 258 KM i 620 Nm ("setkę" osiąga w 5,9 s). Z czasem ofertę zasili jeszcze mocna benzyna V6 o symbolu E400 4MATIC (333 KM i 480 Nm) oraz hybryda typu plug-in oznaczona symbolem E350e (279 KM i 600 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s).
Nowa Klasa E jest najdrożej wycenioną limuzyną w swoim segmencie, wśród niemieckich aut klasy premium. Za Audi A6 Limousine (2.0 Diesel 150 KM) trzeba zapłacić od 181 580 zł. BMW serii 5 (2.0 Diesel 150 KM) to koszt minimum 179 600 zł.
Mercedes-Benz Klasy E - CENA w Polsce
.
wersja | silnik i skrzynia | cena |
E200 | 2.0 benzyna 9G-Tronic | 190 000 zł |
E220 d | 2.0 diesel 9G-Tronic | 195 500 zł |
E350 d | 3.0 V6 diesel 9G-Tronic | 267 800 zł |