Każde wprowadzenie kolejnej generacji Mercedesa Klasy S jest ważnym wydarzeniem w świecie motoryzacji - flagowa limuzyna niemieckiej marki słynie z zalewania rynku najnowszymi zdobyczami technologicznymi. Tak było 30 lat temu, tak jest i dziś. W tym modelu, o kodowej nazwie W222, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań, do których zaliczają się m.in. nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa, światła hamowania o zmiennej intensywności świecenia, czy też systemy Cross-Traffic Assist wykrywające zagrożenia, wpływające na uniknięcie nieoczekiwanych kolizji przy pokonywaniu skrzyżowań do prędkości 72 km/h.
>>> Mercedes-Benz E63 AMG: Najszybsza limuzyna na świecie - WIDEO <<<
Nowa Klasa S została zaprojektowana w tradycyjnym dla Mercedesa stylu, jednak i jej nie ominęły najnowsze trendy stylistyczne - zamiast ostrych linii pojawiły się zaokrąglenia, przód zyskał olbrzymi wlot powietrza, a przednie i tylne światła otrzymały bardziej elegancki wygląd. Na szczęście nadwozie dalej pozostaje przykładem ponadczasowej elegancji i dyskrecji, a to cecha którą ceni większość dotychczasowych klientów marki Mercedes-Benz.
WNĘTRZE
Tu również tradycja zobowiązuje, dlatego też środek został utrzymany w eleganckim, luksusowym stylu. W oczy rzuca się nowa dwuramienna kierownica oraz dwa ekrany pełniące funkcję zegarów i zestawu multimedialnego umieszczone przed kierowcą. Zwolennicy wysokiej jakości materiałów i niemieckiej precyzji montażu nie będą rozczarowani otrzymanym rezultatem - to jeden z najwyższych poziomów luksusu. Klienci mają możliwość niemal dowolnej możliwości aranżacji wnętrza, a jedyną barierą jest cena i wyobraźnia przyszłego posiadacza.
SILNIKI
Aktualnie wybór jednostek napędowych jest niewielki. Oczywiście gama silników z czasem będzie się rozszerzać, jednak na razie dostępne są trzy warianty napędowe: S 350 BlueTEC z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 3.0-litra (258 KM i 620 Nm), S 500 z benzynowym silnikiem o pojemności 4.7-litra (455 KM i 700 Nm) oraz benzynowo-elektryczny S 400 HYBRID o pojemności 3.5-litra (306 KM + 27 KM, 370 Nm + 250 Nm).
CENA W POLSCE
W Polsce nową Klasę S można nabyć mając w kieszeni 360 000 zł - tyle zapłacimy za wariant S 350 BlueTEC z podstawowym wyposażeniem. Pozostałe ceny zostały pokazane poniżej:
symbol | S 350 BlueTEC | S 400 HYBRID | S 500 |
silnik |
3.0 V6 (diesel) |
3.5 V6 (benz.+elektryczny) | 4.7 V8 (benzyna) |
moc | 258 KM | 306 KM+27 KM | 455 KM |
moment | 620 Nm | 370 Nm+250 Nm | 700 Nm |
przyspieszenie | 6.8 s | 6.8 s | 4.8 s |
prędkość maksymalna | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
spalanie | 5.5 l | 6.3 l | 8.6 l |
cena w Polsce |
360 000 zł | 395 000 zł | 468 000 zł |
.