Nowy Mercedes Klasy V pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Jednak brakowało konfiguracji z napędem 4x4. Teraz producent nadrabia zaległości oferując odmianę V250 BlueTEC 4MATIC. Pod maską tego auta znajdziemy wysokoprężną jednostkę o pojemności 2.2 l i generującą 190 KM mocy. 440 Nm momentu obrotowego przenoszonych było na tylne koła. Teraz do współpracy zaprzęgnięta zostanie też przednia oś.
Zobacz też: TEST Mercedes GLA 200 CDI 4Matic: podniesiony elegancik
Wszystko zostanie oparte o elektroniczny system 4ETS, który współpracuje z systemami ESP i kontroli trakcji ASR. W normalnych warunkach drogowych podział mocy między przednią a tylną osią wynosi 45:55. Jeśli system wykryje, że któreś koło traci przyczepność Moment obrotowy ze ślizgającego się koła zostanie momentalnie przekazany na bardziej przyczepne koła. Co ciekawe nie znajdziemy tam żadnych mechanicznych elementów takich jak blokada dyferencjału. Wszystko zostało powierzone elektronice.
Pierwsze egzemplarze Mercedesa V250 BlueTEC 4MATIC mają trafić do salonów pod koniec roku, a oferta będzie stopniowo rozszerzana na pozostałe egzemplarze.