Klasa X z 3-litrowym sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i napędem 4MATIC ma przede wszystkim odznaczać się wyjątkową dynamiką. Jednostka generuje moc 258 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1400-3200 obr./min. Dzięki takiej mocy pick-up przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy, a stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią.
Za sprawą systemu DYNAMIC SELECT kierowca ma wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy (Comfort, Eco, Sport, Manual, Offroad). Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.
Klasa X 350d oferuje wyjątkowe możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu. Na wysoki poziom umiejętności wpływa w dużej mierze szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i wyrafinowane komfortowe zawieszenie. Konstrukcja oparta została o ramę typu drabinkowego, niezależne zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem, oś tylną ze sztywną sekcją i sprężyny śrubowe na obu osiach.
Stały napęd na cztery koła może być wyposażony w opcjonalną blokadę mechanizmu różnicowego na tylnej osi. Napęd obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.
Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią. Klasa X bez wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 cm i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.
Cena w Polsce
Mercedes-Benz Klasy X jest dostępny w polskiej sprzedaży. Od dnia 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowaną linię wyposażenia PROGRESSIVE i POWER. Wersja X 350d 4MATIC PROGRESSIVE rozpoczyna się w cenniku od 173 600 zł netto (213 528 zł z VAT). Bardziej luksusowa odmiana POWER kosztuje od 183 800 zł netto (226 074 zł z VAT).