Niemiecka marka klasy premium Mercedes-Benz ma za sobą kolejny udany rok na polskim rynku. Od stycznia do grudnia 2019 roku zarejestrowano w Polsce 21 763 nowych osobowych Mercedesów - czyli o 3 proc. więcej niż w 2018 roku. Tym samym producent spod znaku trójramiennej gwiazdy ze znaczną przewagą zajął pozycję czołowej marki samochodów premium w naszym kraju. I podobnie jak przed rokiem, zakwalifikował się do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce. Na uwagę zasługują imponujące wyniki sprzedaży za grudzień 2019 roku, kiedy do rąk klientów wydano 3120 nowych samochodów - o 17,6 proc. więcej, niż rok wcześniej, a Mercedes-Benz osiągnął prawie 6-proc. udział w całym krajowym rynku nowych aut osobowych.
Listę modeli najczęściej wybieranych przez polskich klientów w 2019 r. otwierają SUV-y GLC i GLC Coupé, które w ubiegłym roku znalazły łącznie 4723 nabywców, a w międzyczasie przeszły kompleksową modernizację. Obejmowała ona m.in. wprowadzenie jeszcze nowocześniejszych systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo, innowacyjnego systemu operacyjnego MBUX oraz nowej generacji jednostek napędowych. [TESTOWALIŚMY GO]
Zobacz: To najbardziej pożądany Mercedes w Polsce. Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC - TEST, OPINIA, KONKURENCJA
Drugie miejsce na podium najpopularniejszych aut z gwiazdą w 2019 r. zajmuje Klasa A (2696 egz.) z inteligentną obsługą głosową aktywowaną hasłem „Hej Mercedes”. Trzecie miejsce zajął kompaktowy GLA, którego nowa generacja wkrótce pojawi się się w salonach. Wszystkie te modele były liderami w swoich segmentach rynku.
Sukces Mercedes-Benz na rynku polskim w 2019 roku to wynik pracy naszych Dealerów oraz wysiłku całego zespołu Mercedes-Benz Polska. Miniony rok obfitował w nowości, ale też pozwolił rozwinąć potencjał niedawno wprowadzonych modeli. Cieszy sukces Klasy A, ale też znakomite przyjęcie Nowego CLA Coupé, które mogą wylegitymować się pełną gamą silnikową, w tym odmianami AMG 45. Nadal niezmienionym uznaniem wśród Klientów cieszy się nasz SUV – model GLC, który kolejny rok jest najczęściej kupowanym Mercedesem nad Wisłą i stanowi ponad 22% sprzedaży marki.
- podsumował Marcin Kwoka, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Cars w Polsce.
Sukces Mercedes-Benz w Polsce to także zasługa nieprzerwanej ofensywy modelowej. W 2019 roku do krajowych salonów trafiły m.in. Klasa A w wersji Limuzyna, przebojowe nowe odsłony CLA Coupé i CLA Shooting Brake, nowa generacja SUV-a GLE, a także pierwszy Mercedes wyłącznie na prąd – model EQC.
Nasza oferta modeli SUV, z wprowadzonymi niedawno do polskich cenników: Nowymi GLA, GLB i GLS jest na dziś całkowicie odnowiona, a udział tych sylwetek stanowi już ponad 40% sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce.Ten rok to także wzrost potencjału naszych partnerów-otwarcie nowych obiektów Inter-CarsII w Rudzie Ślaskiej i jedynego w Europie AMG Brand Center w Gdańsku.
- dodaje Marcin Kwoka.
Przeczytaj także: Zna się na żartach i porozmawia o uczuciach. Dla kogo jest Mercedes-Benz CLA Coupe 220 4MATIC 190 KM 7G-DCT? WIDEO, TEST, OPINIA
Polscy klienci mogą już zamawiać kolejne nowości spod znaku gwiazdy – kompaktowego SUV-a z miejscem nawet dla 7 osób o nazwie GLB, a także kolejną generację GLS-a, czyli Klasy S wśród SUV-ów. Pierwsze ich egzemplarze wkrótce dotrą do salonów.