Mercedes-Benz S63 AMG Cabriolet "130 Edition": piękny debiut w Detroit

2016-01-11 16:26

Mercedes-Benz to najstarszy działający producent samochodów osobowych na świecie. Od 130 lat produkuje i sprzedaje swoje auta, a żeby podkreślić ten fakt, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit, Niemcy prezentują specjalną wersję największego kabrioletu w ofercie.

Mercedes-Benz S63 AMG Cabriolet "Edition 130" to limitowana do 130 sztuk specjalna wersja luksusowego kabrio Mercedesa. Wszystkie auta zostaną pokryte specjalnym srebrnym lakierem "alubeam silver", który kontrastuje z czerwonym materiałowym dachem i czarnymi matowymi dziesięcioszprychowymi felgami w rozmiarze 20 cali. Auta z serii "Edition 130" otrzymają też specjalną plakietkę na konsoli centralnej z napisem "1 of 130" (czyli jeden ze 130), a także specjalny grawerunek na kole kierownicy.

Sprawdź: 2016 nowy Mercedes-Benz Klasy E: debiut modelu W213

Wewnątrz jak przystało na Mercedesa S znajdziemy dużo szlachetnych materiałów. Fotele,  panele drzwiowe i część deski rozdzielczej obszyto czerwoną skórą, którą przełamują czarne dodatki. Część paneli zostało wykonanych z carbonu, a pozostałe zostały pomalowane fortepianowo czarnym lakierem. Każdy właściciel auta z serii "Edition 130" otrzyma specjalny pokrowiec, aby mógł chronić auto przez zakurzeniem, a także breloczek do kluczy i aluminiowe opakowanie do przechowywania kluczyków do auta.

Zobacz również: Mercedes-Benz SLC, czyli lifting SLK i zmiana nazwy

Pod maską wszystkich Mercedesów z limitowanej serii "Edition 130" pracuje silnik V8-biturbo o pojemności 5.5 litra. Motor ten generuje moc 577 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te osiągi pozwalają na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 3.9 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Dlaczego limitowana edycja to kabriolet? Zarząd Mercedesa uzasadnia, że pierwsze auta budowane przez Carla Benza i Gottlieba Daimlera były bez dachu i dlatego Mercedes-Benz S63 Cabriolet to idealny model, żeby uczcić geniusz tych ludzi, a także pokazać, jak rozwinęła się motoryzacja przez ostatnie 130 lat.

Auto w Niemczech kosztuje ponad 226 tysięcy Euro, czyli równowartość blisko miliona złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w kwietniu 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku