Mercedes-Benz GLA (X156) pierwszej generacji zadebiutował w 2013 roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Jako że był to pierwszy kompaktowy crossover niemieckiej marki w historii, jego los nie był pewny, jednak czas i wyniki sprzedaży pokazały, że klientów nie brakuje. Auto miało stawić czoła takim modelom jak BMW X1 czy Audi Q3, dlatego zostało zbudowane na płycie podłogowej MFA, która pochodziła z Mercedesa Klasy A (W176). Dzielenie płyty ze swoim miejskim braciszkiem oznaczało, że GLA posiadało te same podzespoły i jednostki napędowe.
Sprawdź: Mercedes-Benz Klasy A z wtyczką w sprzedaży. Poznaj CENNIK hybrydowej Klasy A 250 e
Tym sposobem do sprzedaży trafiły zarówno warianty benzynowe — GLA 180 (1,6-litra, 122 KM), GLA 200 (1,6-litra, 156 KM), GLA 220 4MATIC (2-litry, 184 KM), GLA 250 (2-litry, 211 KM) - jak i te z silnikami diesla — GLA 200d (2,2-litra, 136 kM), GLA 220d (2,2-litra, 177 KM). Po blisko roku od premiery, kiedy w ofercie pojawił się wariant GLA 45 AMG 4MATIC (2-litry, 381 KM), oferta modelu była już kompletna.
W końcu po blisko 6 latach GLA doczekało się swojego drugiego wcielenia, który — jak można się spodziewać — będzie bazował na tej samej płycie podłogowej co aktualna generacja Mercedesa Klasy A. Ponownie oznacza to, że w ofercie znajdą się te same jednostki napędowe. Tyczy się to zarówno cywilnych benzyn oraz diesli, jak i wyczynowych AMG (35, 45 i 45 S). Na ten moment producent nie zdradza zbyt wielu szczegółów, jednak wspomniał, że następca będzie nieco mniejszy od poprzednika. Nowe GLA będzie co prawda wyższe o 10 mm, jednak całość skróci się o 15 mm. Jeśli ufać informacjom producenta, nie odbije się to na ilości przestrzeni wewnątrz kabiny.
Zobacz: Oto Mercedes-Maybach GLS 600. Tak luksusowego SUV-a w Mercedesie jeszcze nie było - WIDEO, GALERIA
Na nową generację przyszło nam "chwilę" poczekać, natomiast zapowiedź w postaci ciemnej sylwetki wskazuje na to, że było warto. Wszystkiego dowiemy się 11 grudnia 2019 roku, kiedy producent oficjalnie zaprezentuje nowego miejskiego crossovera.