Jeśli ktoś chce mieć namiastkę najmocniejszych egzemplarzy Mercedesa, a nie stać go na wydanie fortuny, może zdecydować się opcję zatytułowaną AMG Sport. Są to modele koncernu ze Stuttgartu posiadające niektóre elementy zapożyczone z najmocniejszych aut za w miarę rozsądne pieniądze. W skrócie: Mercedes C450 AMG Sport ma być pozycjonowany stopień niżej niż Mercedes C63 AMG.
Przeczytaj też: Mercedes Klasa C Limuzyna C200 TEST: nowe rozdanie w segmencie D
Co oferuje C450 AMG Sport? Przede wszystkim od najmocniejszego C63 zapożyczono wygląd. Są zatem sportowe zderzaki, nakładki na progi czy delikatna lotka na klapie bagażnika. Dodatkowo pojawiły się czarne obudowy lusterek i 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45 (przód) i 245/40 (tył). Nie zapomniano również o modyfikacjach układu hamulcowego. W tym przypadku tarcze z przodu mają średnicę 360 mm, a z tyłu 320 mm.
Nazwa C450 może sugerować, że znajdziemy tam silnik o pojemności co najmniej 4.0 l. Niestety 4.0 V8 BiTurbo jest zarezerwowane dla najmocniejszego C63 AMG. W przypadku C450 AMG Sport za odpowiednie osiągi odpowiada 3-litrowy benzyniak V6 z podwójnym doładowaniem. 367 KM i 517 Nm momentu obrotowego są niezłymi parametrami pozwalającymi myśleć o dynamicznej jeździe.
Kliknij też: Mercedes C63 AMG tylko z napędem na tylną oś. Dobra decyzja, czy pomyłka?
Co ciekawe Mercedes C450 AMG Sport ma na wyposażeniu napęd 4MATIC. Jest o tyle dziwne, ponieważ C63 AMG oferowane jest wyłącznie z napędem na tylną oś. W C450 moc rozdzielana jest w proporcjach 33:67 (przód:tył) a za przeniesienie jej na koła odpowiada automatyczna skrzynia 7G-TRONIC. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu Mercedesa C450 AMG Sport w czasie 4,9 sek. (5,0 sek. potrzebuje kombi). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Zapewne niedługo spotkamy Mercedesa C450 AMG Sport w Europie.