Wcześniej w ofercie pojawiły się już takie zelektryfikowanie Mercedesy: Klasa E Sedan, Klasa C Sedan, Klasa A oraz Klasa B. Teraz po premierze w pełni elektrycznego EQC producent najwidoczniej chce, aby klienci o nieco mniejszym budżecie mogli zadowolić się hybrydowymi SUV-ami. Dlatego do rodziny hybryd typu plug-in dołączyły modele GLC i GLE, które na rynku mają naprawdę wielu wielbicieli.
Sprawdź: Przyszedł czas na hybrydy! Debiutuje Mercedes-Benz A250e i B250e - GALERIA
Obecne silniki elektryczne zostały przeprojektowane na potrzeby hybrydowych napędów plug-in i przekładni 9G-TRONIC – zgodnie z zasadą silnika synchronicznego z magnesami trwałymi w wirniku. Przy okazji zastosowano nową, ulepszoną energoelektronikę, która pozwoliła na znaczne zwiększenie mocy i gęstości momentu obrotowego.
Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC jest napędzany turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2-litrów. Sam silnik generuje 211 KM i 349 Nm momentu obrotowego, natomiast w połączeniu z litowo-jonową baterią o pojemności 13,5 kWh, moc samochodu wzrasta do poziomu 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego.
Zobacz: Mercedes-Benz Vision EQS: autonomia, elektryfikacja i nowy wymiar luksusu - WIDEO, GALERIA
Zestawienie jednostki spalinowej z baterią elektryczną pozwala rozpędzić małego SUV-a od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy, zanim osiągnie prędkość maksymalną, wynoszącą 230 km/h. Najbardziej istotny w tej całej układance jest jednak zasięg w trybie elektrycznym, który w przypadku GLC 350e według WLTP wynosi od 39 do 43 kilometrów, zaś według NEDC od 46 do 49 kilometrów.
W kwestii designu, nie można nic nowego powiedzieć. Auto już w standardzie będzie posiadać reflektory w technologii LED MULTIBEAM i emblematy "EQ". Ponadto dzięki nowej architekturze tylnego zawieszenia udało się zachować duże wymiary bagażnika na poziomie od 395 do 1445 l - czyli niewiele mniej, od modeli spalinowych.
Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC dysponuje z kolei baterią o pojemności 31,2 kWh, która wspiera 2-litrowy silnik diesla. Połączenie ze sobą tych dwóch jednostek pozwoliło osiągnąć moc 320 KM i 700 Nm. Rozpędzenie tego olbrzyma od 0 do 100 km/h powinno zająć 6,8 sekundy.
Przeczytaj także: TEST Mercedes-Benz C300 BlueTEC Hybrid: gwiazda w hybrydzie
Większy akumulator, to oczywiście znacząco większy zasięg. W przypadku GLE 350de mowa o blisko 100 kilometrach zasięgu na jednym ładowaniu, co w połączeniu z super oszczędnym dieslem oznacza, że nabywcy hybrydowego GLE nie będą często odwiedzać stacji benzynowych. W przypadku GLE również zmieniono konstrukcję tylnej osi, więc maksymalna pojemność została zachowana na poziomie 1915 litrów.
Mercedes me Charge
Do zestawu dostajemy nową pokładową ładowarkę ze zwiększoną mocą ładowania (z 3,6 kW do 7,4 kW), która oferuje idealny kompromis pomiędzy rozmiarem, wagą i mocą ładowania. Za pomocą ściennej ładowarki (wallbox) rozładowany akumulator może być w pełni naładowany w ciągu 1,5 godziny, np. w zaciszu własnego domu. Przy wykorzystaniu konwencjonalnego domowego gniazdka „tankowanie” trwa około 5 h.
Hybrydowa przyszłość
Do końca 2019 r. Mercedes-Benz będzie miał w swojej ofercie ponad 10 hybryd plug-in – od modeli kompaktowych po flagową Klasę S. Celem na 2020 rok jest zaoferowanie klientom ponad 20 takich wariantów.
Nowy hybrydy Mercedesa - dane techniczne
GLE 350de 4MATIC | GLC 300e 4MATIC | |
---|---|---|
Układ i liczba cylindrów | wysokoprężny/R4 | benzynowy/R4 |
Pojemność skokowa (ccm) | 1950 | 1991 |
Moc KM przy obr./min | 194 przy 3800 | 221 przy 5500 |
Maks. moment obrotowy | 400 przy 1600-2800 | 350 przy 1200-4000 |
Moc silnika elektrycznego (kW) | 100 | 90 |
Moc systemowa (kW/KM) | 235/320 | 235/320 |
Systemowy moment obr. | 700 | 700 |
Przyśpieszenie od 0-100 km/h | 6.8 sekundy | 5,7 sekundy |
Prędkość maksymalna | 210 km/h | 230 km/h |
Prędkość maks. w trybie elektr. | do 160 km/h | ponad 130 km/h |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 1.1 l/100 km | 2,2-2,5 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym | 29 g/km | 51-57 g/km |
Łączna pojemność akumulatora | 31,2 kWh | 13,5 kWh |
Zużycie energii elektr. w cyklu mieszanym (kWh/100 km) | 25,4 kWh | 16,5-17,8 |
Zasięg w trybie elektr. według NEDC | 106 kilometrów | 46-49 kilometrów |
Zasięg w trybie elektr. według WLTP | 90-99 kilometrów | 39-43 kilometrów |