Mercedes GLA bazuje na płycie podłogowej Klasy A, stąd też nie powinny dziwić małe wymiary auta: 4417 mm długości, 1804 mm szerokości i 1494 mm wysokości będą pomocne w trakcie walki o miejsca parkingowe w mieście. Stylistyka pojazdu jest agresywna i wręcz emanuje siłą. Co ciekawe pomimo takiego wyglądu współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29 Cx. Wnętrze również zostało przejęte z najmniejszego "Merca", a bagażnik ma pojemność 421 l. Po złożeniu tylnej kanapy wartość ta zwiększa się do 836 litrów.
>>> Mercedes GLA: producent ujawnił oficjalne szkice modelu <<<
Początkowo klienci będą mogli wybrać spośród czterech jednostek napędowych: wysokoprężnych 200 CDI (2.2, 136 KM/300 Nm) i 220 CDI (2.2, 170 KM/350Nm) lub benzynowych 200 (1.6, 156 KM/250 Nm) i 250 (2.0, 211 KM/350 Nm). Słabszy benzyniak i diesel zespolone są z manualną 6-biegową skrzynią ręczną, zaś mocniejsze odmiany w standardzie mają dwusprzęgłową przekładnię automatyczną 7G-DCT.
Odmiana GLA 250 już seryjnie wyposażona jest napęd na wszystkie koła 4MATIC, a w wariancie GLA 220 CDI dodatek ten jest na liście opcji.