Jurgen Eberle odebrał swojego Mercedesa całkiem niedawno, lecz nie był zadowolony z jego właściwości poza utwardzoną drogą. Tak narodził się pomysł stworzenia Mercedesa Klasy E All-Terrain 4x42, którego nazwa nawiązuje do ekstremalnej klasy G.
Pisaliśmy o: Mercedes Klasy X – nowy pickup klasy... premium?
Klasa E otrzymała – co raczej niespotykane – osie portalowe (jak w Unimogu), co podniosło prześwit do niespotykanych 40 centymetrów. Osie poszerzono o 20 centymetrów, a opony założone do tego auta mają 31 cali!
Pod maską Klasy E All-Terrain nie znajdziemy znaczących zmian. Zamontowano tam jednostkę V6 o pojemności 3.5 litra o mocy 333 koni mechanicznych. Możliwości terenowe auta ograniczone są przez brak reduktora czy blokowanych dyferencjałów. Nie zmienia to faktu, że wygląda on genialnie.
Co ciekawe, choć Mercedes nie planował stworzenia takiego pojazdu, z zaciekawieniem przygląda się rynkowi i być może – jak wskazują niektóre publikacje – takie auto trafi do limitowanej, lecz fabrycznej produkcji.