Mercedes G500 4x4'2 zapożyczył z większego Mercedesa G63 AMG 6x6 wiele komponentów. Układ napędowy na obie osie z osiami portalowymi, 22-calowe koła, elementy karoserii z włókien węglowych a przede wszystkim 4-litrowy silnik V8 o mocy 422 KM (310 kW) to tylko niektóre cechy charakterystyczne Mercedesa G500 4x4'2. Całe auto stoi na ogromnych 22-calowych felgach obutych w opony w rozmiarze 325/55 R22.
Przeczytaj też: TEST Mercedes-Benz G500: ostatni prawdziwy twardziel
Prototypowy Mercedes G500 4x4'2 charakteryzuje się ogromnymi możliwościami terenowymi. Stały napęd na obie osi, reduktor, osie portalowe z trzema blokowanymi podczas jazdy dyferencjałami to główna broń specjalnego Mercedesa. W ten sposób takie wartości jak kąt natarcia, zejścia, rampowy czy głębokość brodzenia uległy znacznej poprawie.
Seryjna produkcja Mercedesa G500 4x4'2 jest uzależniona od reakcji rynku na samochód koncepcyjny.