Do rodziny AMG właśnie dołączyły trzy nowe modele – nowy CLS, Klasa E Coupe i Klasa E Cabriolet. Cała trójka będzie nosiła oznaczenie 53, które jest nowe w portfolio marki, zastępując dotychczasowe 43. Liczba 53 zdradza, że pod maską znajduje się zupełnie nowy 3-litrowy silnik V6.
Inteligentny elektryk
Podwójnie doładowana jednostka będzie wspierana prądnico-rozrusznikiem EQ Boost. To połączenie rozrusznika z alternatorem w mocny silnik elektryczny, umieszczono pomiędzy silnikiem a przekładnią. Podczas ruszania elektryczny kompresor dzięki EQ Boost od razu generuje wysokie ciśnienie doładowania, zapewniając szybszy przyrost momentu obrotowego, zanim do akcji wkroczy tradycyjna turbosprężarka. Dzięki temu udało się zniwelować tzw. "turbodziurę" a silnik ochoczo reaguje na wciśnięcie gazu, nawet na niskich obrotach.
Zobacz TEST: Mercedes AMG C43 - auto do robienia wrażenia
Taka inteligentna elektryfikacja dodaje V-szóstce 21 KM mocy i aż 250 Nm momentu obrotowego. W efekcie "pięćdziesiątka trójka" generuje niemałą moc 435 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Elektroniczne doładowanie EQ Boost likwiduje opóźnienia w reakcji silnika i przekazuje pełną moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-stopniowej przekładni AMG Speedshift TCT, z funkcją podwójnego wysprzęglenia i wielokrotnej redukcji biegów. Dzięki temu sprint od 0 do setki ma zająć 4,5 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 270 km/h (z pakietem kierowcy AMG).
Jeszcze bardziej sportowo
Napęd w modelach AMG 53 jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem układu 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. W autach zastosowano także wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ z aktywną redukcją tłumienia i funkcją samopoziomowania. Z przodu zastosowano specjalne zwrotnice i przeguby nośne, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem sztywności. Większy "negatyw" zarówno przednich jak i tylnych kół, pozwala jeszcze bardziej zwiększyć dynamikę jazdy.
Układ kierowniczy w modelach z oznaczeniem 53 jest progresywny i zmienia przełożenie w zależności od prędkości. Skoro mowa o prędkości – inżynierowie AMG nie zapomnieli też o hamulcach. Te w nowych modelach są wykonane z kompozytów.
Wersje AMG 53 będą dostępne w trzech modelach: CLS'ie i Klasie E w odmianie Coupe i Cabrio. Pierwszy ma być nowy CLS, który standardowo od początku sprzedaży będzie dostępny w wersji Edition 1 z miedzianymi elementami wykończenia wnętrza.