Metropolis, bo tak się nazywa ta limuzyna o zdecydowanym designie i harmonijnych liniach, której koncepcja nawiązuje do wielkości i dynamizmu wielkich aglomeracji. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na oczekiwania tego dynamicznie rozwijającego się rynku, prototyp zaprojektowany został od początku do końca przez międzynarodową ekipę designerów Citröena, pracujących w Szanghaju od 2008 roku.
Patzr też: Samochody używane - co warto kupić za 5000 złotych
Metropolis to prawdziwe dzieło sztuki, które zaszczepia wartości luksusu i niezaprzeczalnego uroku w zgodzie z Créative Technologie Marki. Auto imponuje rozmiarami. Ma 5,3 m długości i jest dłuższe od wydłużonych wersji mercedesa klasy S i audi A8, a szerokością dorównuje maybachowi 62.
Metropolis wykorzystuje hydroaktywne zawieszenie i hybrydowy układ napędowy. Ten ostatni składa się z dwulitrowego silnika benzynowego V6 i motoru elektrycznego, który w razie potrzeby jest w stanie zwiększyć swoją moc z 55 KM do 95 KM. Więcej koni potrafi również wytworzyć silnik benzynowy. W sumie metropolis może dysponować mocą nawet 460 KM. Na wszystkie koła trafia ona za pośrednictwem siedmiostopniowej dwusprzęgłowej przekładni. Według producenta, auto ma osiągi, jakie zapewnia czterolitrowy motor V8, ale emisja dwutlenku węgla wynosi zaledwie 70g/km.
Światowa Wystawa w Szanghaju to dla Citröena okazja, aby potwierdzić swoje międzynarodowe ambicje. Chiny, aktualnie pierwszy pod względem wielkości sprzedaży rynek na świecie, stał się numerem drugim dla francuskiej marki. W 2009 roku osiągnęła ona w tym kraju rekordowy wynik, odnotowując wzrost o ponad 57 proc.