Miał nadwagę i podarte opony

i

Autor: GITD Miał nadwagę i podarte opony

Miał nadwagę i druty w oponach. Inspektorzy ITD nie mieli dla niego litości

2021-04-06 9:19

Podczas kontroli TIR-a, który drogą krajową nr 5 przewoził dźwig kołowy, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości. Największe zagrożenie stanowiło złe rozmieszczenie przeciwwag, które generowały zbyt duży nacisk na grupę potrójnych osi naczepy. Ponadto w trakcie wykonywania czynności inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zauważyli zniszczoną oponę w pojeździe.

W czwartek 1 kwietnia na ekspresowej „piątce” koło Gniezna (woj. wielkopolskie) funkcjonariusze ITD zatrzymali do kontroli zespół pojazdów, którym przewożono dźwig kołowy z trzema balastami z Plewisk do Gniezna. Dopuszczalny nacisk grupy potrójnych osi naczepy był przekroczony o 1 tonę - zamiast dopuszczalnych 24 t, wynosił 25 t. Oprócz tego w naczepie była poważnie uszkodzona jedna z opon do tego stopnia, że widać było wystające z niej druty.

Sprawdź: Szukali części, znaleźli coś LEPSZEGO! Kradziony dostawczak wart KILKASET tysięcy miał przeszczepiony VIN

Miał nadwagę i podarte opony

i

Autor: GITD Miał nadwagę i podarte opony

Nie skończyło się na pouczeniu

Ciężarówkę doprowadzono do normatywności na miejscu kontroli drogowej przez równomierne rozłożenie przeciwwag. Dźwig przeniósł je ze środkowej części naczepy na przód, dociążając ciągnik siodłowy z osią napędową i zarazem odciążając grupę potrójnych osi naczepy. Niestety, za brak zezwolenia kategorii piątej i wykonywanie przewozu nienormatywnym zespołem pojazdów z niebezpieczną usterką, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara 8 tys. zł. 

Znasz swoje prawa? Sprawdź, za co policjant może Cię ukarać

Pytanie 1 z 7
Czy policjant może zatrzymać Cię za wyprzedzenie radiowozu?
Nasi Partnerzy polecają