Po pieciu latach od światowego debiutu, mały japoński hatchback - zwany w Japonii "Demio" - doczekał się skromnego liftingu. Mimo upływającego czasu, auto dalej jest atrakcyjne, a mały zabieg stylistyczny jeszcze bardziej ją odmłodził. Są to m.in. nowa atrapa grilla, reflektory i nowe srebrne dekory.
Sprawdź: TEST Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122 KM - przepis na hit
Poprawie uległo także wnętrze, które zdaniem producenta, jest teraz wykończone znacznie lepszymi materiałami. Ponadto Mazdę 2 wzbogacono o nowe technologie, takie jak system kamer 360, ogrzewanie kierownicy, szerszy zakres regulacji fotela kierowcy, fotochromatyczne lusterko wsteczne, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, a nawet adaptacyjne światła LED.
Poprawie uległo też zawieszenie, aby jazda po miejskich nierównościach była przyjemniejsza, a auto pewniejsze w prowadzeniu. Pod maskę trafi 1,5-litrowa jednostka benzynowa SKYACTIV-G o mocy 110 KM i 141 Nm momentu obrotowego, oraz 1,5-litrowy diesel SKYACTIV-D, generujący 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego.
Zobacz: Testowaliśmy nowy silnik Mazda Skyactiv-X. Ma być zbawieniem dla jednostek spalinowych
Domyślnie, każdy z nich będzie połączony z 6-biegowym manualem, jednak skrzyni automatycznych w opcji nie zabraknie. W ofercie japońskich dealerów znalazł się także silnik diesla o pojemności 1,8-litra, który, jak za starych dobrych czasów, będzie dostępny w wersji z napędem na cztery koła. Trzeba przyznać, że jak na miejskie auto segmentu B, jest to ciekawa opcja.
Przeczytaj także: Wypadek lawety wiozącej nowe Toyoty Supra. Część samochodów została zmiażdżona - ZDJĘCIA
Kiedy nowa Mazda wyląduje na Starym Kontynencie? Tego jeszcze nie wiadomo, jednak na pewno europejskim klientom nie przyjdzie długo czekać na nową "dwójkę".