Godne podziwu jest to, że Tesla Model 3 po zaledwie miesiącu na Starym Kontynencie wyprzedziła silnych europejskich graczy w segmencie pojazdów elektrycznych, takich jak Nissan Leaf i Renault Zoe, mimo że jest znacznie droższa i ze względu na wolniejszą produkcję Tesli, trudno dostępna.
Według danych Jato Dynamics, Tesla sprzedała w Europie w lutym 2019 roku 3630 egzemplarzy Modelu 3. Drugie miejsce zajęło Renault z modelem Zoe z 2884 sprzedanymi sztukami, a za nim kolejno Nissan Leaf, BMW i3 i elektryczny Hyundai Kona.
Sprzedaż Modelu 3 jest niezwykła, biorąc pod uwagę, że zazwyczaj nie widzimy tego rodzaju rezultatów aż do czterech lub pięciu miesięcy po tym, jak nowy samochód trafi na rynek.
- powiedział globalny analityk Jato, Felipe Munoz.
Wynik Modelu 3 staje się jeszcze bardziej imponujący, jeśli weźmie się pod uwagę, że większość wolumenu Tesli trafiło w lutym do klientów prywatnych, w przeciwieństwie do konkurencji, której wolumen nowych modeli składał się głównie z samochodów należących do flot.
Jeszcze bardziej zdumiewającym osiągnięciem jest fakt, że według danych Jato, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, podstawowy wariant Modelu 3 stał się najlepiej sprzedającym się sedanem klasy premium w Europie - wyprzedzając w lutym takie modele jak Mercedes Klasy C, Audi A4 i BMW serii 3.