W porównaniu do zwykłego, 3-drzwiowego Mini zmian niewiele. Auto urosło o 161 mm a rozstaw osi rozrósł się o 72 mm. Umożliwiło to dodanie jeszcze jednej pary drzwi, zwiększenie przestrzeni pasażerskiej i bagażnika przy zachowaniu wyglądu oraz wyrazistego charakteru. Wnętrze urosło o 15 mm wysokości i 61 mm szerokości, co pozwoliło na zainstalowanie w tylnej części trzech siedzeń. W porównaniu do 3-drzwiowego Mini bagażnik w wersji 5-drzwiowej zwiększył się o 67 l. do 278 l. Tylna kanapa dzielona jest w proporcjach 60:40 a po rozłożeniu bagażnik powiększa się do 941 l.
Sporo silników pod maską
Paleta silnikowa nowego Mini 5D obejmuje 6 jednostek napędowych – 3 benzynowe i 3 wysokoprężne. 4 silniki (3 benzynowe i 1 diesel) są 3-cylindrowe, a 2 silniki (1 benzynowy i 1 diesel), 4-cylindorwe. Podstawowym wyborem dla klientów będzie Mini One 5D z 102-konnym motorem benzynowym pod maską. Mini Cooper 5D to już 136 KM, a Mini Cooper S 5D to aż 192 KM. Fanom diesli producent oferuje 95-konnego Mini One D 5D, 116-konnego Mini Cooper D 5D i zupełną nowość czyli 170-konnego Mini Cooper SD 5D. Wszystkie silniki spełniają wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6. Przeniesienie napędu odbywać się będzie przy pomocy 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej przekładni Steptronic.
Zobacz też: Dobre wyniki Mini: numer 3 000 000 zjechał z taśm produkcyjnych
Zgodnie ze współczesnymi trendami na pokładzie nowego Mini 5D znajdziemy wiele systemów ograniczających zużycie paliwa, choćby Start&Stop, a dodatkowo można zamówić adaptacyjne amortyzatory w ramach systemu Dynamic Damper Control (DDC), dzięki któremu kierowca może wybierać typy zachowań auta w zakresie dynamiki jazdy i komfortu.
Na pokładzie Mini 5D można się spodziewać takich udogodnień technologicznych jak: system multimedialny wraz z nawigacją satelitarną, a wszystko wyświetlane na ekranie o przekątnej 8,8 cala, diodowe światła do jazdy dziennej LED, bezkluczykowy dostęp ComfortAccess, wyświetlacz Head-Up Display, aktywny tempomat, system ostrzegania o kolizji lub potrącenia pieszego z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego, czy system czujników cofania wraz kamerą.
Z niecierpliwością czekamy na debiut nowego Mini 5D.