MINI All4 Racing dowiozło Krzysztofa Hołowczyca na trzecie miejsce Rajdu Dakar 2015! - WIDEO

2015-01-17 21:09

Polskie sukcesy w 37. Rajdzie Dakar są powodami do wielkiej radości. Rafał Sonik zwyciężył w kategorii quadowców, a Krzysztof Hołowczyc zdobył trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej załóg samochodowych. Hołek wraz z francuskim pilotem Xavierem Panserim jechał wyczynowym MINI All4 Racing.

Krzysztof Hołowczyc w 2015 roku, w bardzo wymagającym Rajdzie Dakar wystartował po raz dziesiąty w karierze. Udział w tym najbardziej prestiżowym rajdzie terenowym świata zakończył największym do tej pory sukcesem - wywalczył 3. pozycję klasyfikacji generalnej. Jak przyznał polski kierowca, dakarowe "pudło" było jednym z jego największych marzeń. Wcześniej polski kierowca w 2009 i 2011 roku kończył Dakar na 5. miejscu, a w 2014 r. na 6-tej.

Przeczytaj też: Quad Rafała Sonika na Rajd Dakar 2015 to Yamaha Raptor 700 - WIDEO

Auto Hołowczyca to MINI All4 Racing. Pojazd został przygotowany przez Monster Energy Rally Raid Team, a bazą do jego budowy było samochód MINI John Cooper Works Countryman.

MINI All4 Racing - dane techniczne

Nadwozie MINI All4 Racing zostało wykonane niemal w całości z włókna węglowego. Bezpieczeństwo zwiększa klatka ochronna wykonana ze stalowych rur stosowanych w lotnictwie, spełniająca najwyższe standardy. W kabinie zainstalowano fotele Recaro Motorsport z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz system wsparcia głów i karku HANS (head-and-neck-support). Masa własna pojazdu wynosi 1900 kg.

Zobacz też: Widowiskowa kraksa na Rajdzie Dakar 2015! Załoga to przeżyła - WIDEO

Do napędu posłużył silnik Diesla BMW Motoren GmbH wykonany pod kątem imprez wytrzymałościowych. Jednostka 6-cylindrowa, 24-zaworowa z systemem TwinPower Turbo i wtryskiem paliwowym typu Common Rail, ma pojemność 2993 cm3. Maksymalna moc to 320 KM osiągana przy 3250 obr./min oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Szybkość maksymalna to około 200 km/h. Zbiornik paliwa ma pojemność 420 litrów.

Przeniesienie napędu na wszystkie koła zapewnia 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów Sadev ze sprzęgłem wyścigowym AP Racing. Blokowane mechanizmy różnicowe (centralny i tylny) są chłodzone olejem. Zawieszenie jest niezależne z podwójnymi wahaczami i amortyzatorami. O wytracanie prędkości dbają wyczynowe hamulce wentylowane z 6. tłoczkowymi zaciskami, o średnicy 320 mm i grubości 32 mm. Opony Michelin All-Terrain mają rozmiar 245/80 R16.

WIDEO - tak jeździ wyczynowe MINI All4 Racing

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają