MINI Countryman Park Lane to głównie specjalny wygląd nadwozia i bardzo dobre wyposażenie. Wersja ta otrzymała lakier w kolorze Earl Grey metallic z wariacją kolorystyczną Oak Red. Do tego 18-calowe felgi aluminiowe, a także pakiet stylistyczny MINI ALL4 Exterior ze srebrnymi elementy karoserii. Wyróżnikami są jeszcze specjalne światła przeciwmgłowe LED.
We wnętrzu króluje specjalnie opracowane dla tej wersji wykończenie Cross Stripe Grey, dopełniane na drzwiach i konsoli lakierem Carbon Black. Do wyposażenia trafiły sportowe fotele z tapicerką mieszaną skóra/materiał, automatyczna klimatyzacja, włącznik trybu Sport, czujnik deszczu i zmierzchu, sportowa i wielofunkcyjna kierownica, a także pakiet schowków i oświetlenia.
Zobacz też: TEST nowy MINI Cooper D: tak w 13 lat zmienił się "Miniak" - PORÓWNANIE
MINI Countryman Park Lane jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła ALL4. Auto może mieć pod maską jeden z 6 silników 4-cylindrowych (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Moc rozciąga się od 90 KM po190 KM. Topowy John Cooper Works generuje siłę 218 KM i jest zespolony standardowo z napędem wszystkich kół.
Skąd w ogóle nazwa Park Lane? Odnosi się ona do luksusowej ulicy Londynu. Pierwsza specyfikacja Park Lane pojawiła się jeszcze na klasycznymi Mini w 1987 roku, i charakteryzowała się wyrafinowanym wyposażeniem. Drugi już współczesny MINI Park Lane debiutował w roku 2005. Teraz 10 lat później nazwę wersji Park Lane otrzymał właśnie MINI Countryman.