Najszybsze wydania aut MINI w portfolio, to zawsze egzemplarze przyozdobione emblematami i pakietem John Cooper Works. Wersje te poza zmianami wizualnymi, mają też ukierunkowaną na sport charakterystykę ustawień oraz mocne silniki. Do rodziny aut z plakietką "JCW" teraz dołącza kombi. Auto dostało sportowy układ jezdny, 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, sportowe hamulce Brembo oraz szereg optymalizacji aerodynamicznych na karoserii. W kokpicie nie da się przegapić foteli sportowymi John Cooper Works. Auto w sumie ma pięć pełnowymiarowych miejsc i bagażnik o pojemności 360 litrów, który po złożeniu oparcia tylnej kanapy można zwiększyć do 1250 l.
Przeczytaj: TEST MINI Clubman Cooper S: jedyna taka 6-drzwiówka
Pod maską auta pracuje silnik o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem, który został spięty z 6-biegową skrzynią manualną lub z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Rozwijana moc wynosi dokładnie 231 KM (w przedziale 5000- 6000 obr/min) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1450-4500 obr/min). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,3 s w połączeniu z przekładnią automatyczną. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 7,4 l/100 km ze standardową skrzynią manualną i 6,8 l z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Poziom emisji CO2 wynosi odpowiednio 168 i 154 g/km.
Nowe MINI John Cooper Works Clubman został wyposażony standardowo w napęd na cztery koła ALL4. Elektronicznie sterowany rozdział napędu na przednie i tylne koła umożliwia bardzo dynamiczne przyspieszanie i zwiększa zwinność przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Oprócz tego zapewnia świetną trakcję i optymalną stabilność jazdy w każdych warunkach atmosferycznych i na każdej nawierzchni. Powiązanie ALL4 z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantuje precyzyjne i szybkie dostosowanie rozdziału napędu do danej sytuacji, co uwydatnia zarówno ekstremalnie sportowy charakter, jak i wszechstronność nowego MINI John Cooper Works Clubman.